جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نشست بررسی سرمایه گذاری آستان قدس رضوی در استان کرمانشاه که با حضور مدیر عامل بنیاد کرامت آستان ، آیت الله عراقی نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری و جمعی از مسوولان مربوطه  برگزار شد

حوزه/نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با اشاره به فراوانی نعمات خدادای در سطح استان، بویژه بزرگترین معادن قیر طبیعی کشور در کرمانشاه ،گفت: باید از خام فروشی قیر طبیعی کرمانشاه جلوگیری شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما، در نشست بررسی سرمایه گذاری آستان قدس رضوی در استان کرمانشاه که با حضور مدیر عامل بنیاد کرامت آستان ، حجت الاسلام والمسلمین محمود محمدی عراقی نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری و جمعی از مسوولان مربوطه  برگزار شد،گفت: قیر طبیعی ماده ایست که می توان از آن محصولات ارزشمندی را استخراج و تبدیل کرد و گوشه ای مشکل بیکاری جوانان این استان را برطرف نمود.

وی استفاده بهینه مدیران از منابع زیرزمینی و نعمات الهی را در غرب کشور خصوصا کرمانشاه را فرصتی برای اشتغال جوانان جویای کار دانست و گفت: اگر چنین صنایعی در کرمانشاه ایجاد شود می تواند هم زمینه اشتغال و هم تولید ثروت را به همراه داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با اشاره به اینکه این استان دارای استعداد های فراوانی در زمینه های مختلف است که می توان به بحث کشاورزی، دامداری  و صنایع تبدیلی است گفت: سرمایه گذاری در این بخش یک سرمایه گذاری کم ریسک می باشد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با اشاره به فراوانی نعمات خدادای در سطح استان، بویژه بزرگترین معادن قیر طبیعی کشور در کرمانشاه، گفت: باید از خام فروشی قیر طبیعی کرمانشاه جلوگیری شود و این استان هم استعداد های طبیعی فراوان و هم نیروی کار تحصیل کرده و  توانای بسیاری دارد.

حجت الاسلام والمسلمین محمود محمدی عراقی نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری نیز در این جسله با بیان اینکه از آستان قدس رضوی تقاضا داریم این اُستان را که با وجود استعداد ها و پتانسیل های فراوان دارای بالاترین نرخ بیکاری در کشور  می باشد را یاری نمایند،گفت: در حد مقدورات آستان در بخش هایی که به اشتغال بیشتر منجر می شود در استان کرمانشاه سرمایه گذاری کند.

اعلام آمادگی تولیت آستان قدس رضوی(ع) در آبادانی استان کرمانشاه و مناطق زلزله زده سرپل ذهاب

مدیر عامل بنیاد کرامت آستان قدس رضوی نیز گفت: کرمانشاه برای آیت الله رئیسی بسیار مهم است که بتواند برنامه های مفیدی را جهت برطرف شدن بیکاری و فقر با اولویت مناطق زلزله زده در استان اجرایی کند.

محسن منصوری اظهار داشت: اولویت  برنامه های آستان رسیدگی به محرومین و مستضعفین است  بنابراین همه برنامه ها در این جهت برنامه ریزی می شوند.

وی با اشاره به اینکه قصد داریم در بخش هایی مشخص و مطابق با استعداد ها و پتانسیل های استان کرمانشاه اقدام به سرمایه گذاری  و ایجاد اشتغال کنیم، گفت: بایستی طرح های ارایه شده از سوی  این استان کارشناسی شود و در صورت قابلیت اجرا  عملیاتی شود.

مدیر عامل بنیاد کرامت آستان قدس رضوی با بیان اینکه اعتبارات آستان در مقایسه با اعتبارات دولتی اندک است نمی تواند در پروژه های بزرگ و سنگین مشارکت صد درصدی داشته باشد، گفت: می توانیم با مشارکت دیگر بخش ها اعم از دولتی و بخش خصوصی و مردم  در پروژه های مورد نظر استان  کرمانشاه مشارکت داشته باشیم.

اعلام همکاری سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه جهت رفع بیکاری

همچنین رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه اظهار داشت: استان کرمانشاه در بحث کشاورزی و دامداری یک استان متمایز است چرا که علاوه بر وجود زمین های فراوان  کشاورزی حاصلخیز  منابع گسترده ی آب را در اختیار دارد.

خسرو شهبازی بیان داشت:  امسال همه سد های استان آبگیری شدند و با توجه به بارش میانگین 450 میلی لیتر بارندگی می توان گفت با مدیریت صحیح این استان  بهترین استان جهت سرمایه گذاری در بخش کشاورزی و دامداری محسوب می شود.

وی افزود: در این استان همه  محصولات سردسیری و گرمسیری به علت دارا بودن چهار فصل در شهرستانی های مختلف را می توان تولید کرد و با توجه به هم مرز بودن با کشور عراق پتانسیل بالایی برای صادرات محسوب می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه بخش کشاورزی ما نیازمند صنایع تبدیلی فراوانی است، گفت: می توان با احداث چند کارخانه قند با توجه به تولید بالای چغندر،کارخانه های تبدیلی سیب زمینی ، گوجه فرنگی ، زیتون و ... قدم های ماندگاری را برداشت.

وی در پایان اظهار داشت: در صورت تمایل آستان قدس رضوی می توانیم جهت سرمایه گذاری  همه امکانات  و زمین مورد نیاز آن را تامین کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha