جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام فرهاد حسین زاده

حوزه/ مسئول آموزش حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: دوره اجتهادپروری ویژه اساتید و طلاب حاضر در سطح چهار (درس خارج) حوزه علمیه استان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام فرهاد حسین زاده، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی‌شده اداره آموزش حوزه علمیه خراسان شمالی برای سال تحصیلی جدید، اظهار کرد: در سال‌های پیش اغلب اقدامات فوق‌برنامه‌ای اداره آموزش حوزه علمیه استان برای طلاب برگزار می‌شد، اما امسال اداره آموزش حوزه علمیه استان اجرای برنامه‌هایی که برای طلاب برگزار می‌شد را به مدارس واگذار کرده است.

مسئول  آموزش حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: در قالب این طرح، مدارس علمیه اقدام به برگزاری دوره‌های فوق‌برنامه ازجمله دانش‌افزایی برای طلاب می‌کنند و اداره آموزش حوزه علمیه استان هم هزینه‌های مربوط به برگزاری دوره ازجمله ایاب و ذهاب اساتید را متقبل می‌شود.

وی تصریح کرد: دوره‌های فوق‌برنامه در مدارس پس از نگارش برنامه موردنظر، بودجه آن از سوی اداره آموزش تأمین می‌شود، اما اجرای برنامه با خود مدارس خواهد بود تا سطح علمی مدارس ارتقا یابد.

حجت‌الاسلام حسین زاده اضافه کرد: امسال اداره آموزش حوزه علمیه خراسان شمالی توجه ویژه‌ای به اساتید داشته و فوق‌برنامه‌های مختلفی برای اساتید حوزه علمیه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: به‌عنوان مثال دوره دانش‌افزایی ادبیات عرب به مدت سه روز برای اساتیدی که مجوز تدریس ادبیات عرب داشتند را با حضور استاد حدادزاده برگزار کردیم.

مسئول  آموزش حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: مدرس این دوره دکترای ادبیات عرب داشت و اساتید شرکت‌کننده در این دوره از مباحث مطروحه رضایت داشتند.

وی اظهار کرد: هدف ما از برگزاری دوره‌های فوق‌برنامه برای اساتید این است که روش‌های جدید تدریس را به‌صورت کاربردی و کارگاهی به اساتید آموزش دهیم.

حجت‌الاسلام حسین زاده افزود: امسال همچنین برگزاری دوره اجتهادپروری برای طلاب و اساتید حاضر در سطح عالی (درس خارج) حوزه علمیه استان را هم در دستور کار داریم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha