پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام محمدرضا معصوم خانی

حوزه/ معاون پژوهش مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بیجار گفت: شما طلاب اگر می خواهید که در پایان تحصیلات خود به عنوان یک روحانی دین شناس و جامع العلوم باشد، باید از کنار مسئله پژوهش به راحتی نگذرید و بخشی از زمان خود را به امور پژوهشی اختصاص دهید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام محمدرضا معصوم خانی، عصر امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان بیجار، اظهار داشت: در زمان های قدیم طلاب در بحث تحصیل با مشکلات بسیاری روبرو بودند که بخشی از آن مربوط به استبداد حکومت و نظام سابق بود و برخی معلول و به وجود آمده از کاستی ها و مشکلات اقتصادی.

معاون پژوهش مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان بیجار گفت: امروز که همه شما لیاقت سربازی امام زمان(عج) را کسب نموده اید و نیز بسترهای لازم را برای تحصیل در اختیار دارد، باید بهترین استفاده را ببرید و بتوانید در طول تحصیل خود، از لحظه لحظه آن بیشترین بهره را ببرید.

این استاد حوزوی در ادامه با تاکید بر ضرورت بسترسازی امور پژوهشی در حوزه ها و مدارس علمیه کشور، تاکید کرد: امروز امکانات رسانه ای بسیار بیشتر از سال های گذشته است و این یعنی اینکه یک طلبه قادر خواهد که در کمترین زمان و هزینه با دنیای پیرامون خود ارتباط برقرار کند و نیز طالبان علوم می توانند به کتب و اسناد زیادی دسترسی داشته باشند.

حجت الاسلام معصوم خانی ادامه داد: بنابراین شما طلاب اگر می خواهید که در پایان تحصیلات خود به عنوان یک روحانی دین شناس و جامع العلوم باشد، باید از کنار مسئله پژوهش به راحتی نگذرید و بخشی از زمان خود را به امور پژوهشی اختصاص دهید.

معاون پژوهش مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان بیجار گفت: با وجود اینکه گفته شد که وسایل ارتباط جمعی و رسانه ای بسیار فراوان است و این فرصت مغتنمی برای طلاب می باشد، می توان گفت که دشمنان نیز بالطبع از این وسایل ارتباط جمعی علیه مخالفان خود استفاده می کنند که این همه هجمه و شبهه فرهنگی و عقیدتی معلول همین افزایش وسایل ارتباط جمعی است.

این استاد حوزوی با تاکید بر اینکه طلاب باید در بحث رسانه، آشنایی کاملی داشته باشند، تاکید کرد: امروز کسی نمی تواند منکر نقش تاثیرگذار یعنی مثبت یا مخرب رسانه ها در دنیای کنونی باشد، ولی در این میان بی شک کسی موفق و پیروز است که علم رسانه را بداند و بتواند از این امکانات به سود خود و اهدافش بهترین بهره ها را ببرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha