چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
تا

حوزه/ مردم ولایتمدار، کاشان و آران وبیدگل امروزدرتاسوعای حسینی به یاد مظلومیت سالارشهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و یاران با وفایش گریستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در کاشان،امروز مردم ولایتمدارکاشان در قالب بیش از 500 هیئت مذهبی درشهرها و روستاها با برپایی مراسم سوگواری درعزای بزرگمرد جهان اسلام سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و72 تن از یارانش با وفایش گریستند.

مردم این دیار با حضور در معابر، خیابانها ، تکیه ها ، مساجد  و حسینیه های دارالمومنین کاشان و دارالشهدای آران و بیدگل که از روز اول محرم با نصب بیرق های مشکی حالت عزا به خود گرفته بود پرشورتر ازسالهای قبل درعزای سالارشهیدان گریستند.

امروزشاهد ناله های سوزناک علاقه مندان به خاندان عصمت و طهارت درآستان مقدس امامزادگان و حسینیه های شهرستانهای کاشان و آران و بیدگل بودیم به طوری که شور و شوق عزاداری تاسوعای حسینی در این شهرها امسال نسبت به سالهای قبل بسیاربیشتر بود و مردم این دیار صحنه بسیار دیدنی و غیر قابل وصفی را در غم  مظلومیت جوانمرد تاریخ اسلام به نمایش گذاردند.

درپیشاپش دستجات عزاداری حضور همدوش  ،علما ، روحانیون ،طلاب حوزه های علمیه ، مراجع ، مسئولین وگروههای مختلف سیاسی با زدن به سینه و سر، گریه و زاری درغم مظلومیت حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) خود نشان نماد وحدت  یکپارچگی ، برادری و مهربانی این دیاربود.

عبور بسیار منسجم ، منظم و پرشورهیئت های مذهبی درخیابانها و معابر شهرهای  کاشان و آران و بیدگل  که همراه با ندای حسین جان حسین جان ، ابوالفضل سقای دشت کربلا همراه بود مورد حیرت بسیار زیاد توریست های خارجی دراین شهرها قرارگرفت.

علیرغم وجود بحران اقتصادی درکشور به دلیل علاقه مندی بسیارزیادی که مردم کاشان براساس سنت دیرینه به اهل بیت (ع) دارند در تهیه وتوزیع غذای نذری امسال نسبت به سالهای قبل پیش قدم تربودند و از اول محرم تاکنون درکلیه تکایا ، حسینیه ها ، مساجد ، معابر و امامزادگان  با غذای نذری از مردم پذیرایی کردند .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha