شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ مراسم عزاداری شب عاشورای حسینی در حسینیه امام خمینی(ره)

حوزه/ مردم استان کردستان، همزمان با ملت عزادار ایران، امروز با حضور در میادین عمومی شهر به عزاداری در فراق و شهادت مظلومانه امام حسین (ع) پرداختند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، همزمان با سراسر کشور، امروز استان کردستان در روز عاشورای حسینی در غم شهادت مظلومانه سردار و سالار آزادگان جهان، حضرت اباعبدالله الحسین و یاران باوفایش در سوگ و ماتم بود.

کردستان در عاشورای حسینی، نماد وحدت برادری اهل سنت و تشیع بود. عاشورای امسال نماد یکپارچگی دینی برادران مسلمان در این خطه بود، بیجار، کامیاران، قروه، مریوان و... در غم عاشورای حسینی یک دست سیاه پوش بود.

امروز اشک عاشقان و دل سوختگان امام حسین (ع) و 72 یار باوفایش در خطه شهیدپرور و مومن کردستان دل از انسانی را به درد می آورد، عاشورای امروز کردستان، پیام های بسیاری برای معاندان وحدت جهان اسلام داشت. مردم اهل سنت در کنار برادران اهل تشیع به اقامه عزای قهرمانان صحرای کربلای معلی پرداختند.

برگزاری مراسم های گِل گیران، تشت گردان، پخش نذری، برپایی عَلم ابوالفضل العباس، حمل گهواره حضرت علی اصغر (ع) و... تنها گوشه از ارادت مردم این دیار کهن بود.

براساس این گزارش، هر ساله مردم اهل سنت استان کردستان در کنار برادران شیعه خود در ایام محرم حسینی به عزاداری می پردازند و این خود نماد بارزی از وحدت در نظام مقدس جمهوری اسلامی و نیز پیامی برای دشمنان جهان اسلام است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha