سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
 آیت الله طباطبایی نژاد

مدیر حوزه علمیه اصفهان گفت: آرزوی دشمن این است که مسابقه ای با مسلمین را شروع نکند، چون وعده الهی است که اگر کفار با مومنین مسابقه بدهند قطعا مومنین پیروز اند، سفارش قرآن تقویت بنیه نظامی مسلمین است، این قوه و سلاح ما برای جنگیدن نیست برای دفاع است، ما اهل صلحیم ولی اگر تجاوز و جسارتی شد سخت پاسخ خواهیم داد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، پیش از ظهر امروز در مراسم رژه نیروهای مسلح در اصفهان، همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس اظهار کرد: آغاز هفته دفاع مقدس با سالروز شهادت امام سجاد(ع) متقارن شده است.

مدیر حوزه علمیه اصفهان با اشاره به اینکه دفاع مقدس ما بر اساس مکتب عاشورا و حضرت سید الشهدا (ع) بود، تصریح کرد: همه شهدای دفاع مقدس ما براساس پیام های عاشورا برای دفاع از اسلام در میدان نبرد با باطل و مستکبرین حاضر شدند و امروز یاد و نام آنها را زنده نگه می داریم.

نماینده ولی فقیه دراستان اصفهان عنوان کرد: مقاومت رزمندگان اسلام  و استقامت ملت ایران در برابر زیاده خواهانف ظالمین و مستکبرین همیشه متاثر از مکتب عاشورای حسینی است و دفاع مقدس ما از کربلا الهام گرفته است.

وی با قرائت آیات 59 و 60 سوره انفال « وَلَا يَحْسَبَنَّ الَّذِينَ كَفَرُوا سَبَقُوا ۚ إِنَّهُمْ لَا يُعْجِزُونَ - وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ ..» اذعان کرد: خداوند در این آیات  می فرماید کفار خیال نکنند  از مسلمین سبقت می گیرند؛ آنها بدانند مومنین را  نمی توانند به عجز وادار کنند،  این سخن خداوند در حالی است که به ظاهر کافران در زمینه هایی چون دنیا و مادیات و علم و ابزارات از مسلمین پیشی گرفته اند ولی جواب در این است که سبقت در امر مسابقه است.

عضو خبرگان رهبری عنوان کرد: علت اینکه کفار امروز جلو افتاده اند به خاطر این است که نگذاشتند مسلمین و مومن با انها مسابقه بدهند وحرکت کنند و مومنین را مجبور به نشستن کردند.

وی بیان کرد: آرزوی دشمن این است که مسابقه ای با مسلمین را شروع نکند، چون وعده الهی است که اگر کفار با مومنین مسابقه بدهند قطعا پیروزاند، امروز ما در امر سلاح نظامی شاهدیم که چه پیشرفت های شگرفی کردیم که حتی دشمن و مستکبرین جهان از ابر موشک های ما هراس جدی دارند.

آیت الله طباطبایی نژاد ابراز کرد: در آیه 60 سوره انفال  پیرامون تجهیز شدن  مسلمین به سلاح سفارش موکد می کند تا حد توان قوه خود را تقویت کنیم، این قوه و سلاح ما برای جنگیدن نیست برای دفاع است،ما اهل صلحیم ولی اگر تجاوز و جسارتی شد سخت پاسخ خواهیم داد.

وی افزود: آمادگی از لحاظ نیروی انسانی و سلاح در حد اعلا برای قدرت بازدارندگی دشمن از مقابله با مسلمین یک دستور الهی است، خداوند در ادامه آیه می فرماید هرچه را در راه خداوند خرج کنید خداوند حساب وکتاب می کند وبه شما پرداخت می کند

عضو خبرگان رهبری در پایان اظهار داشت: خدا را شکر که نیروهای مسلح ما وملت ایران هم در جنگ تحمیلی در مقابل همه دنیای کفر ایستادند و هم پس از پایان جنگ از پا ننشستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha