پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله استادی

حوزه/ دبیر شورای عالی حوزه های علمیه کشور گفت: روز قیامت زمین، زمان، فرشتگان شهادت می‌دهند که آقایان مسئول چه موضعی گرفتند، چه صحبتی داشتند، کجا چه رأیی دادند و چه رأیی ندادند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، به نقل از خانه ملت، آیت‌الله رضا استادی در نشست علنی امروز (یکشنبه، اول مهرماه) مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسئولان مراقب حرف و سخن خود باشند، چرا که تأثیر بسیاری بر دینداری مردم دارد گفت: زندگی شما مسئولان بر دینداری مردم تأثیرگذار است بنابراین بیش از دیگران باید بر رفتار و گفتار خود مراقبت داشته باشید.

وی  با بیان اینکه روز قیامت زمین، زمان، فرشتگان شهادت می‌دهند که آقایان مسئول چه موضعی گرفتند، چه صحبتی داشتند، کجا چه رأیی دادند و چه رأیی ندادند و همچنین اگر رأیی داده نشده باشد آن را به عنوان غفلت حساب و کتاب می‌شود، تصریح کرد: اگر می‌خواهید کسی متدین شود باید با عمل دیگران را متدین کنید، نقطه مقابل هم وجود دارد ممکن است با عمل به بی‌دینی منجر شود به خصوص گروه‌های مختصی در جامعه هستند که اگر عملشان در جامعه درست باشد دیگران به دین گرایش پیدا می‌کنند و اگر عمل درست نباشد نقطه مقابل است و عمل آن فرد باعث می‌شود مردم از انقلاب و از اصل دین فاصله بگیرند.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه کشور بیان داشت: مسئولان در چنین موقعیتی هستند که حرفشان، عملشان، موقعیت‌شان، خانواده‌شان می‌تواند تأثیرگذار باشد، بنابراین باید خیلی مراقب بود و باید بیش از دیگران مراقبت کنند. یک کاسب کوچه و محله هم باید مراقبت باشد، اما من و شما باید در صحبت‌هایمان بیشتر مراقب باشیم که حرفی که می‌زنیم واقعیت‌ دارد، کمک به چه جریان و گروهی است، آیا مردم را به دین دعوت می‌کند یا مردم را از دین جدا می‌کند.

وی ادامه داد: خدای متعال این مراقبت را از همه خواسته اما این مراقبت را از گروه‌هایی مثل ما بیشتر خواسته است و راه‌هایی هم تعیین کرده است که این مراقبت را فراموش نکنیم. انسان وقتی مشغول به کار می‌شود فراموش می‌کند که باید مراقبت کند.

آیت الله استادی تأکید کرد: روز قیامت زمین اخبار خود را بازگو می‌کند، یعنی امروز در این جلسه کسانی که روی صندلی نشسته‌اند زمین روزی اخبار امروز را مخابره می‌کند، از رسول خدا(ص) سؤال کردند اینکه قرآن فرموده اخبار را بازگو می‌کند به چه معنا است، رسول خدا(ص) فرموده است که اخباری که روز قیامت زمین بازگو می‌کند چیست، اخبار زمین این است که شهادت می‌دهد بر هر حرکتی که روی زمین انجام می‌شود.

وی ادامه داد: روز قیامت گفته می‌شود فلانی در چنین روزی در چنین مکانی چه صحبتی داشته است، گفته می‌شود آقایان در چه زمان و مکانی، چه موضعی گرفتند، چه کاغذی را امضا کردند و چه رأیی را ندادند و تمام این وقایع شهادت داده می‌شود و بارها به ما گفته شده است که اگر غفلت داریم حساب و کتاب می‌شود. اینکه خدا می‌بیند و می‌داند جداست، زمین نیز می‌بیند و شهادت می‌دهد.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه کشور گفت: اعمال کسی که خدا را ناظر بداند به قول حاج آقا بهجت(ره) کاری که شما انجام می‌دهید، حرفی که شما می‌زنید، امام زمان(عج) می‌شنود، اگر انسان به این حرف‌ها توجه داشته باشد حتماً در زندگی او اثر می‌گذارد.

 آیت الله استادی بیان داشت: بارها گفته شده است زمین و زمان در روز قیامت شهادت می‌دهند، تکرار این موضوع لطف به ما است که مراقب حرف و عملمان باشیم و بیشتر مراقب زبان، گوش و قلبمان باشیم. از ما بیشتر توقع دارند، از گروه هایی مانند ما بیشتر توقع می‌رود که حرف و عملمان درست باشد، از کسانی که در حکومت اثر و دخالتی دارند، توقع بیشتری می‌رود.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه کشور تأکید کرد: ممکن است ما با عملمان مردم را از انقلاب و دین دور کنیم و با ایجاد مشکلات به جای این که هر روز مردم به انقلاب و اسلام اعتقاد و اعتماد پیدا کنند از دین فاصله بگیرند. امید است که این آیات و روایات برای همه و بنده موثر باشد و به فکر این باشیم که مراقب خودمان باشیم.

آیت الله استادی در صحن علنی مجلس

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha