پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
یعقوبی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با اشاره به اقبال خانواده ها از تحصیل فرزندان آنها در حوزه علمیه، گفت: حوزه‌های علمیه باید تلاش کنند سال‌به‌سال بر اساس نیازهای جامعه دینی کادرهای کارشناس، مجرب و دارای مهارت‌های لازم را تربیت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری « حوزه » در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی جدید حوزه علمیه استان که در محل حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع) بجنورد، برادر گرامی امام رضا(ع) برگزار شد، با تبریک بهار علم و دانش در حوزه‌های علمیه، اظهار کرد: همه باید تلاش کنیم سالی پربار از علم و پر پیمانه از معنویت و تقوا داشته باشیم.

وی در ادامه افزود: بعد از انقلاب اسلامی حوزه‌های علمیه رشد کمی و کیفی قابل‌توجهی داشته‌اند، به گونه ای که در همین استان ما امسال شاهد تحصیل دو هزار و 600 طلبه برادر و خواهر در مدارس علمیه هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه امسال در مدارس علمیه خراسان شمالی 432 طلبه جدیدالورود داشته‌ایم، اضافه کرد: پذیرش این تعداد طلبه جدید در حوزه علمیه استان، نشان می دهد حتی در این اوضاع اقتصادی و سیاسی گرایش و توجه مردم به حوزه‌های علمیه از اقبال و اقدام مناسبی برخوردار است.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: اگرچه شاید گاهی عوارض و موانعی این اقبال را کُند کند، اما فطرت مردم و جامعه دینی ما به سمت دین و شناخت معارف دین دست‌نخورده بوده و توجه به حوزه علمیه نشان‌دهنده عمق ایمان و اعتقاد به دین و مسائل دینی است.

وی تصریح کرد: بر این اساس حوزه‌های علمیه باید تلاش کنند سال‌به‌سال بر اساس نیازهای جامعه دینی کادرهای کارشناس، مجرب و دارای مهارت‌های لازم را تربیت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی اظهار کرد: مهم‌ترین وظیفه حوزه‌های علمیه تربیت نیروهای انسانی کارآمد و کارشناس و تولید علم و عالم است.

وی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه دو رسالت اصلی و اساسی تولد شخصیت و تولید شخصیت را دارند، اضافه کرد: تولد شخصیت یعنی طلاب خودشان درس بخوانند، دین‌شناس شوند و شخصیت علمی آن‌ها متولد شود تا بتوانند به جامعه دینی خدمت کنند.

استاد حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: وظیفه دوم حوزه علمیه تولید شخصیت و کادرسازی است تا این مراکز دینی و آموزشی بتوانند تشنگان معارف را از علم و حیات علمی حوزه‌ها سیراب کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha