جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حوزه خواهران

حوزه/ هم اکنون حدود ۳۰۰ طلبه در مقاطع مختلف سطوح (۲، ۳ و ۴)، در مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) خواهران تهران اشتغال به تحصیل دارند و به جرأت می توان گفت این حوزه هم به لحاظ شکلی و هم محتوایی در سطح کشور منحصر به فرد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام والمسلمین ناصحی، امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه خواهران کشور که در محل سالن اجتماعات مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) تهران برگزار شد، به ارائه گزارشی کوتاهی از فعالیت های این مدرسه پرداخت، و اظهار داشت: در آغازین روزهای تاسیس مدرسه یعنی حدود 15 سال قبل یکی از دغدغه های ما در این منطقه مقابله با افکار منحط و فرهنگ های غلط بود و ضرورت را در این می دانستیم تا با تاسیس حوزه علمیه خواهران طلابی تربیت شوند که بتوانند پاسخگوی شبهات موجود بوده و با فرهنگ های منحط مقابله کنیم.

وی افزود: مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) خواهران تهران از ابتدای تاسیس و راه اندازی تحت نظارت مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران قرار داشت و به لطف خداوند متعال به صورت گسترده ای فعالیت این مدرسه مبارکه آغاز شد و طلاب و مبلغات بسیار خوبی را اساتید محترم تربیت نمودند.

مسئول مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) خواهران تهران ادامه داد: هم اکنون حدود 300 طلبه و در مقاطع مختلف(سطح 2، سطح 3 و سطح 4)، در این مدرسه اشتغال به تحصیل دارند و به جرأت می توان گفت این حوزه هم به لحاظ شکلی و هم محتوایی در سطح کشور منحصر به فرد است.

وی تصریح کرد: همه مقاطع تحصیلی حوزه علمیه خواهران در این مدرسه به صورت یکجا دائر می باشد و از این جهت در بین همه حوزه های علمیه منحصر به فرد می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین ناصحی بیان داشت: مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) خواهران تهران در سه بخش فعالیت گسترده ای داشته است. یک؛ اول العلم معرفه الجبار و آخرالعلم تفویض امر الیه. دو؛ تربیت معلم و مدرس به طوری که شاگردان مدرسه علمیه هم اکنون در مراکز مختلف علمی و فرهنگی تدریس می کنند. همچنین تربیت مبلغ از دیگر اولویت های ما است و هم اکنون بیش از 100 نفر از مبلغات این حوزه در مراکز مهم دینی و محافل علمی در حال تبلیغ دین و معارف الهی هستند. و بخش سوم؛ تربیت مؤلف می باشد. معتقد هستیم خواهران طلبه در کنار تحصیل علوم حوزوی، باید آنچه را که می دانند و می خوانند تالیف کنند و یادداشت های خود را در معرض استفاده عموم قرار دهند.313/42

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha