پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام سالاری مکی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی با تأکید بر تلاش همگانی در راستای تقویت همایش جهانی اربعین، گفت: برداشتن یک قدم در راستای برگزاری پرشورتر راهپیمایی میلیونی اربعین درواقع برداشتن یک گام به سمت ظهور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، امروز در نشست ستاد اربعین، با اشاره به اهمیت زیارت اربعین، اظهار کرد: شروع جاذبه مغناطیس حسینی در روز اربعین است.

وی اضافه کرد: برداشتن یک قدم برای زیارت اربعین، یک قدم به سمت ظهور حضرت حجت(عج) است، ازاین‌رو باید طلاب و روحانیان موضوع اربعین را به‌صورت ویژه در برنامه تبلیغی خود داشته باشند.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: طلاب و روحانیان باید به‌گونه‌ای تبلیغ و آگاه‌سازی کنند که افرادی که خود نمی‌توانند در این همایش میلیونی حضور داشته باشند نایب بگیرند.

وی خطاب به روحانیان، افزود: موضوع طرح نایب الشهید را برای خانواده شهدا مطرح کنید تا فردی از آنها به‌عنوان نایب شهید راهی زیارت اربعین شود و سایر خانواده‌ها هم به نیابت از خانواده یا فامیل در یک قرعه‌کشی خانوادگی یک نفر را به زیارت اربعین بفرستند.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با بیان این که باید در هنگام ذکر توسل و دعای پایانی در مراسم و منابر، موضوع را به سمت اربعین سوق دهیم، گفت: در منبر از خاطره اربعین رفته‌ها استفاده شود که در این زمینه کتاب پادشاهان پیاده (خرده روایت‌هایی از زیارت اربعین) به نویسندگی بهزاد دانشگر می‌تواند مفید باشد.

وی ادامه داد: جمع‌آوری کمک برای زوار اربعین یا کمک به موکب ها به‌عنوان مثال دو کیسه سیب‌زمینی، دو کیسه گندم و ... از دیگر راهکارهای موجود برای تقویت همایش اربعین است.

حجت‌الاسلام سالاری مکی اضافه کرد: عده‌ای این محصولات را برای اربعین می‌خرند، زیرا ممکن است طرف پول ندهد، اما یک جعبه سیب می‌دهد یا یکی تنها 10 هزار تومان برای اربعین می‌دهد و این نذر هم خود راهکاری برای از بین رفتن فقر است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha