جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
گردهمایی تیجانی های غرب آفریقا

حوزه/ به عنوان یک رسم دیرین پیروان فرقه تیجانیه در غرب آفریقا همه ساله در یکی از کشور های این منطقه گرد هم می آیند و با رهبران مذهبی خود دیدار می کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از asfiyahi، طبق سنوات گذشته و به پیروی از سنت های پیشین، امسال نیز فرقه تیجانیه غرب آفریقا مراسم گردهمایی سالانه خود را در شهر کیندیا واقع در شمال غرب کشور گینه کوناکری برگزار کردند.

در این مراسم شیخ عبدالعزیز سعید الامین رهبر تیجانیه کشور نیجر به عنوان مهمان ویژه و سخنران مراسم به ایراد سخنرانی پرداخت و ضمن اشاره به برخی مسائل سیاسی و فرهنگی آفریقا و همچنین جهان اسلام گفت: تیجانی ها به عنوان یکی از قدیمی ترین فرقه های اسلامی در آفریقا از اهمیت و جایگاه ویژه ای در رویداد های سیاسی و فرهنگی برخوردارند.

وی در ادامه افزود: متاسفانه در سنوات اخیر جمع کثیری از جوانان ما به دلیل ضعف مبلغان و امامان جماعت، دچار ضعف در عقیده شده اند و گاه به مسیحیت گرویده اند که این مسئله می طلبد تا مساجد با جدیت و برنامه ریزی وارد کار شوند.

شیخ الامین همچنین از جوانان تیجانی خواست تا حد الامکان از ازدواج با سایر قبایل و فرق دینی خودداری کنند و ترجیحا در بین هم کیشان خود به دنبال فرد مناسب جهت ازدواج باشند که این امر موجب افزایش نسل و بقای فرقه تیجانیه در آفریقا خواهد شد.

لازم به ذکر است در این مراسم شماری از مقامات سیاسی گینه، برخی از سفرای کشور های خارجی و نیز جمعی از علمای کشور های آفریقای سفید نیز حضور داشتند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha