جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
جمال خاشقچی

حوزه/ مجتهد تحلیلگر و کارشناس مسائل عربستان گفت: اگر اثبات شود خاشقجی ربوده شده است که احتمال آن زیاد است این اتفاق موجب بروز بحران در روابط دیپلماسی عربستان با ترکیه خواهد شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» روزنامه‌ها و صفحات شبکه های اجتماعی به تازگی خبر ربوده شدن جمال خاشقجی نویسنده و روزنامه نگار سعودی را منتشر کردند و گفتند خاشقجی پس از مراجعت به سفارت عربستان در ترکیه برای انجام برخی معاملات شخصی، ربوده شده است.

یکی از نزدیکان خاشقجی می گوید او از ظهر سه شنبه ساعت یک برای گرفتن برخی اسناد رسمی وارد کنسولگری شد و دیگر از آن ساختمان بیرون نیامد.

از سوی دیگر مجتهد از تحلیلگران مشهور عربستان نیز احتمال ربوده شدن خاشقجی را قوی دانست و در این زمینه نوشت: هشت ساعت از ربوده شدن خاشقجی پس از ورود به سفارت عربستان در ترکیه می گذرد و دولت ترکیه نیز از این ماجرا اطلاع دارد، اما هنگامی که درباره این موضوع از سفارت عربستان توضیح خواسته، آنها گفته اند خاشقجی به سفارت وارد نشده است.

مجتهد ادامه داد: اگر اثبات شود خاشقجی ربوده شده که احتمال آن زیاد است، این اتفاق موجب بروز بحران در روابط دیپلماسی عربستان با ترکیه خواهد شد.

خاشقجی روزنامه نگار عربستانی است که در گذشته سردبیر روزنامه الوطن عربستان بود و علاوه بر این در منصب مشاور ترکی الفیصل سفیر سابق عربستان در واشنگتن نیز فعالیت داشته است، اما پس از روی کار آمدن محمد بن سلمان به عنوان ولی عهد عربستان، خاشقجی در اقدامی رسمی در اعتراض به نقض آزادی رسانه ها در عربستان، کشور را ترک کرد و هم اکنون در واشنگتن پست آمریکا مطلب می نویسد.

خاشقجی در سپتامبر گذشته پس از خروج از عربستان به خاطر انتقادهای تند از سیاست های ولی عهد عربستان ممنوع القلم شد، اما همچنان نظرات سیاسی خود را در صفحه تویتر خود و روزنامه های آمریکا به ویژه واشنگتن پست منتشر کرد و در همایش ها و نشست های زیادی به نقد اوضاع عربستان پرداخت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha