پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
 عبد الله حسن مشاور رئیس جمهور نیجر

حوزه/ دکتر عبدالله حسن مشاور رئیس جمهور نیجر گفت: صحیفه سجادیه دارای اصول اساسی است که با آن می‌توان یک نظام اجتماعی منسجم به وجود آورد و عدالت اجتماعی و سلامت روابط فردی و اجتماعی را در چارچوب احترام متبادل، مدارا با دیگران و پذیرش دیدگاه مخالفان محقق ساخت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، دکتر عبد الله حسن مشاور رئیس جمهور نیجر گفت: صحیفه سجادیه دارای اصول اساسی است که با آن می توان یک نظام اجتماعی منسجم به وجود آورد و عدالت اجتماعی و سلامت روابط فردی و اجتماعی را در چارچوب احترام متبادل، مدارا با دیگران و پذیرش دیدگاه مخالفان محقق ساخت.

وی طی سخنانی که در جشنواره تراتیل سجادیه در کربلا بیان کرد، اشاره کرد: رساله حقوق امام سجاد (علیه السلام) بعد از قرآن کریم مهمترین کتاب بر روی زمین است؛ چراکه امام(ع) در آن به عناصر اساسی پرداخته که انسانیت و بشریت در عصر کنونی به آن نیازمند است و تمامی نیاز های قانونی تاریخ بشریت را در خود جمع کرده است.

 

ما برای بنای پایه های همزیستی مسالمت آمیز نیازمند رساله حقوق هستیم

مشاور رئیس جمهور نیجر تصریح کرد: امام زین العابدین(ع) در این کتاب تمامی حقوق الهی و فردی را جمع آوری کرده و آن را به زبانی واضح و قابل فهم برای تمامی اقشار بیان کرده است.

وی افزود: هر کس که رساله حقوق امام سجاد(ع) را بخواند، متوجه می شود که ما امروز به عنوان فرزندان امت اسلامی در بنا نهادن پایه های همزیستی مسالمت آمیز، تمدنی و فرهنگی میان تمامی انسان ها، چقدر به آن نیازمند هستیم.

 

برای مبارزه با افراطی گری و اندیشه داعشی و وهابی باید به رساله حقوق رجوع کرد

دکتر حسن ادامه داد: ما به عنوان رؤسای کشور، مبلغان، علما و متفکران باید در مبارزه با افراطی‌گری، تروریسم و اندیشه تکفیری، داعشی و وهابی که پایه های اساسی اسلام را ویران و چهره آن را مخدوش کرد و به آن خسارت بسیار رساند، به این رساله جامع اعتماد کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha