پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
ابوذر صلاحی

حوزه/دبیر کمیته اساتید و دانشجویان کنگره ملی دو هزار شهید خراسان جنوبی گفت: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور و معاون فرهنگی فرمانده کل سپاه سخنرانان اجلاسیه می باشند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، ابوذر صلاحی، مسئول بسیج دانشجویی خراسان جنوبی و دبیر کمیته اساتید و دانشجویان کنگره ملی دو هزار شهید خراسان جنوبی در گفت وگو با خبرنگاران در بیرجند اظهار داشت: شنبه 21 مهرماه اجلاسیه اساتید و دانشجویان کنگره ملی 2 هزار شهید خراسان جنوبی در محل حسینیه جماران بیرجند برگزار می شود.

وی افزود: این اجلاسیه با حضور جمع کثیری از اساتید و دانشجویان مراکز آموزش عالی بیرجند و روسای استانی و دانشگاهی و شخصیت های نخبه دانشگاهی همراه است.

دبیر کمیته اساتید و دانشجویان کنگره ملی دو هزار شهید خراسان جنوبی بیان داشت: دکتر منصور غلامی، وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری، حجت الاسلام رستمی رئیس نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور و سردار نقدی معاون فرهنگی فرمانده کل سپاه سخنرانان این اجلاسیه می باشند.

صلاحی گفت: این اجلاسیه برای گرامی داشت یاد و خاطره 61 شهید دانشجو در استان برگزار می شود.

وی با بیان اینکه در ابتدا اجلاسیه شهدای دانشجو با اجلاسیه شهدای طلاب در قالب یک برنامه قرار بود اجرا شود، اعلام کرد: از آنجایی که شهدای طلاب جمعیت و قشر قابل توجهی بودند و به نسبت جمعیت بیشترین حضور را در دفاع مقدس داشتند قرار بر این شد که اجلاسیه جداگانه ای برای طلاب برگزار شود.

دبیر کمیته اساتید و دانشجویان کنگره ملی دو هزار شهید خراسان جنوبی یادآور شد: از آغاز فعالیت کمیته دانشجویی و اساتید، یادواره شهدا در دانشگاه های استان و نیز یادواره شهدای دانشجوی شهرستانی را در شهرستان های قاین، فردوس و نهبندان برگزار کرده ایم.

صلاحی متذکر شد: همچنین دو کتاب در مورد شهدای دانشجوی شهرستان فردوس و شهدای دانشجوی شهرستان بیرجند آماده و برای چاپ در اختیار حوزه هنری قرار گرفته و یک کتاب نیز در مورد شهید شاخص دانشجوی استان شهید نوربخش تجدید چاپ شده است.

وی متذکر شد: اپلیکیشن موبایلی برای شهدای دانشجو و راه اندازی سایت شهدای دانشجو که اطلاعات شهدای دانشجو در آنها بارگزاری شده است توسط دانشجویان ایجاد شده است.

دبیر کمیته اساتید و دانشجویان کنگره ملی دو هزار شهید خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: برگزاری کلاس ها به نام شهدای دانشجو، ذکر وصیت نامه و خاطره ای از شهدای دانشجو در کلاس های درس را از جمله مصویات کمیته دانشجویی واساتید در راستای گرامی داشت یاد شهدای دانشجو و انتقال ارزش های دفاع مقدس به نسل جدید بوده است.

انتهای پیام/م

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha