جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 464805
۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۶
خبر کوتاه

حوزه/مرمت مسجد جامع سرایان نیازمند یک میلیارد تومان اعتبار، قدردانی ستاد نماز جمعه آیسک از شورای اسلامی و رونمایی از ۵۷ کتاب در کنگره ملی شهدا عناوین برخی از اخبار کوتاه خراسان جنوبی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سرایان با بیان این که یک میلیارد تومان برای ادامه مرمت مسجد جامع سرایان نیاز است،  گفت: مرمت کامل مسجد جامع سرایان شامل انجام تزیینات مقرنس ایوان، ترک های ایوان اصلی، بام سازی ایوان، گنبدخانه ها، تکمیل سیستم روشنایی، نورپردازی مسجد و محوطه اطراف آن است که انجام این مهم نیازمند اختصاص اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان به شاخص ترین بنای تاریخی شهرستان است.

«محمد عرب» با بیان این که ادامه مرمت مسجد جامع شهر سرایان به عنوان بارزترین و فاخرترین اثر تاریخی شهرستان و از محل اعتبارات استانی سال 96 انجام شد افزود: تکمیل اندود گچ نهایی شبستان های شمالی، مرمت بندکشی های داخلی حیاط، اندود و تثبیت به وسیله پارالوئید جرزهای گلی فضای داخل شبستان های شمالی، اجرای دیوار، بام سازی و آجرفرش روی دیوار حیاط در ضلع غربی و مجاورت گلزار شهدای گمنام و ... از جمله عملیات مرمتی انجام شده است.

57 کتاب در کنگره ملی شهدا رونمایی می شود

معاون فرهنگی اداره کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گفت: 27 عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس، خاطرات رزمندگان، شهدا، کودک و نوجوان در دفاع مقدس، تاریخ شفاهی و ... رونمایی می شود.

«رحیم آبادی» افزود: 30 عنوان کتاب دیگر هم که با همین موضوع ها با مشارکت دیگر دستگاه ها به چاپ رسیده است در این کنگره رونمایی می شود.به گفته وی چاپ هر کتاب حدود پنج میلیون تومان هزینه دارد.

قدردانی ستاد نماز جمعه آیسک از شورای اسلامی

حجت الاسلام «رادمرد» امام جمعه  آیسک در معیت جمعی از اعضای ستاد نماز جمعه با حضور در دفتر شورای اسلامی آیسک با رئیس و اعضای این شورا دیدار و از تلاش آنان قدردانی کرد.

در این دیدار رئیس شورای اسلامی شهر آیسک در سخنانی با ارائه گزارشی از برنامه‌ها و فعالیت‌های شورای اسلامی این شهر، گفت: از اهداف اساسی شورا در دوره فعلی، استفاده از ظرفیت های علمی و نخبگان برای ارتقای توسعه این شهر است.

«غلامرضا صنعتی» با بیان این که قصورها و کوتاهی به استفاده نکردن از برخی ظرفیت‌ها برمی‌گردد افزود: اعضای شورای شهر قول خدمت صادقانه به مردم و کار فراگیر را داده اند و تلاش می‌کنیم با استفاده از دو پشتوانه «مردم و قانون» به رشد و توسعه شهرمان کمک کنیم.

توزیع نوشت افزار رایگان بین دانش آموزان سربیشه

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) سربیشه با بیان اینکه 890 بسته تحصیلی شامل دفتر، قلم، خودکار و... بین دانش آموزان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) سربیشه توزیع شد، گفت: هزینه این بسته های لوازم التحریر توسط خیران، موسسه خیریه حضرت رقیه(س) و آستان قدس رضوی تامین شده است.

«خادمی» افزود: از محل کمک های جمع آوری شده در جشن عاطفه ها 30 جفت کفش،130 شلوار و دیگر البسه به مبلغ 240میلیون ریال در ابتدای سال تحصیلی تهیه و بین دانش آموزان نیازمند توزیع شد. 

وی از کمک و مساعدت 300 میلیون ریالی خیران برای کمک به خانواده های ایتام و محسنین خبر داد.

انتهای پیام/ن

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha