پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نماینده ولی فقیه گیلان-افتتاحیه قرآن و عترت

حوزه/ نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه امام(ره) روابط سیاسی و اقتصادی در معادلات جهانی را با قرآن تغییر داد، گفت: انقلاب اسلامی شگفتی‌های قرآن را به بشریت عرضه کرده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از رشت، حجت الاسلام والمسلمین رسول فلاحتی، شب گذشته در مراسم افتتاحیه بیست‌وسومین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی، در تالار جام جم مجتمع فرهنگی صدا و سیمای زیباکنار با اشاره به تاثیر قرآن نسبت به ساحت مسلمانان در طول قرن‌ها اظهار کرد: در طول تاریخ قرآن پس از نزول مورد توجه تمام دنیای بشریت حتی غیر مسلمانان قرار گرفته است و با توجه به پیشرفت بشر در عرصه‌های مختلف هنوز بر تارک زندگی انسان‌ها می‌درخشد وما روزبه‌روز افق‌هایی که از این کتاب به روی بشریت گشوده می‌شود، را لمس می‌کنیم.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه عمق قرآن در دل و جان همگان پس از گذشت قرن‌ها مبرهن است، خاطرنشان کرد: در طول تاریخ مخالفان و طرفداران قرآن روی آن کار کردند و اولیای الهی توانستند به تبیین این کتاب آسمانی بپردازند.

رئیس شورای حوزه علمیه استان در ادامه به تلاش معاندان در دور کردن انسان از قرآن اشاره کرد و گفت: معاندان تلاش کردند ورود بشریت به این دریچه انسان با خداوند را قطع کنند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی بعثت بزرگ پس از بعثت پیامبر اکرم(ص) است، تصریح کرد: بعثت رسول اکرم(ص) توانست فتوحاتی داشته باشد و امروز سایر ادیان الهی به خود فخر می‌کنند که زندگی آنها در سایه دین است.

نماینده ولی فقیه در گیلان، به اذعان ادیان مختلف الهی به حمایت قرآن و اسلام از آنها اشاره کرد و یادآور شد: مسلمانان در عرصه حمایت از ادیان الهی فتح‌الفتوحی دارند و باید به آن توجه شود.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی با اشاره به اینکه زوایای مختلف قرآن پس از هزار سال برای مسلمانان که در سایه سار آن زندگی می‌کنند روشن شده، بیان کرد: گاهی از مواقع غیر مسلمانان بهره‌هایی از قرآن می‌برند که مسلمانان نسبت به آن بی‌اعتنا هستند.

رئیس شورای حوزه علمیه گیلان ادامه داد: گاهی از مواقع به ظاهر قرآن که تلاوت است، بسنده می‌کنیم که این امر نیز توسط اولیای الهی سفارش شده است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه بشریت امروز می‌رود که نگاهش به قدرت‌های سلطه‌گر جهانی بر گرفته از قرآن باشد، متذکر شد: امام(ره) روابط سیاسی و اقتصادی در معادلات جهانی را با قرآن تغییر داده است.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی به تمدن‌سازی اسلامی توسط جامعه مسلمانان و فرهیختگان اشاره کرد و افزود: قرآن آمده است تا انسان را سعادتمند کند.

وی، نزول قرآن را برای هدایت بشر دانست و اظهار کرد: قرآن آمده است تا بشر را از ذلت به اوج معرفت و تعالی انسانی بکشاند و این امر از اهداف اولیای الهی به‌ویژه امیرالمؤمنین علی(ع) بود.

نماینده ولی فقیه در گیلان با سفارش به تلاوت قرآن، بیان کرد: پس از تلاوت باید در قرآن تدبر کرد.

رئیس شورای حوزه علمیه گیلان قرآن را رابطه میان انسان و خداوند توصیف کرد و گفت: قرآن عهدنامه خدا با انسان محسوب می‌شود و لازم است انسان با عهدی که با خدا بسته، عمل کند.

وی با تأکید براینکه انقلاب اسلامی توانست شگفتی‌های قرآن را به بشریت عرضه کند، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی در سایه خون جوانان توانست در جهان عرض اندام کند و امروز سفره برای بهره گرفتن جامعه از قرآن پهن است.

امام جمعه رشت یادآور شد: امام(ره) این انسان ربانی در دنیای معاصر انقلابی را پدید آورد که مایه شگفتی انسان است، حتی در بستر بیماری از تلاوت قرآن دست بر نداشت.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی، تدبر در قرآن را سفارش اولیای الهی خواند و بیان کرد: اگر انسان قرآن را تلاوت کرده و به آن عمل نکند در جاده دیگری سیر می‌کند بنابراین تلاش کنیم تمام رفتار ما به گونه‌ای باشد که در ساحت این کتاب الهی بگنجد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha