پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
خواهران

حوزه/ استاد دانشگاه گفت: درسال ۲۰۲۰ با بحران بیماری افسردگی رو به رو هستیم و درمانی غیر از دین برای آن نیست که ما از آن غافلیم.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، دکتر محمد مهدی احمدی فراز استاد دانشگاه، در جمع طلاب مدرسه علمیه خواهران حضرت فاطمه معصومه(س) رهنان استان اصفهان، با بیان اینکه سرنوشت هیچ قوم و ملتی تغییر نمیکند، مگر اینکه خواست خودشان باشد، گفت: مسائل دین اسلام کامل است ولی با زمان و مکان مخاطب هماهنگی ندارد.

وی ادامه داد: دین متشکل از سه بخش عقاید، اخلاق و احکام است؛ اعتقادات همان باورها، نگرش ها و افکار انسان است که در اخلاق، رفتار، سلامت، روابط و نتایج حاصل از زندگی نقش اساسی دارد و لی  آن توجه نمی شود.

استاد دانشگاه در ادامه افزود: اگر بخواهیم اخلاق جدید و ارتقای سلامتی جدید در زندگی داشته باشیم، باید در حوزه اعتقادات کار کنیم و کار در حوزه اعتقادات بسیار سخت است و خیلی از افراد به سوی حوزه ی اعتقادات نمی‌روند ولی راه همین است.

وی خاطر نشان کرد: نسل امروز دنبال کارکرد است و بینش می خواهد و این بینش در زندگی او تاثیر می گذارد.

احمدی فراز با اشاره به اینکه تحقیق در حوزه ی دین تا دو دهه ی قبل 200 پژوهش و حدود دهه ی گذشته به 5000 پژوهش رسیده، گفت: در این تحقیقات متوجه شده اند که کارکرد دین بر سلامت تاثیر دارد.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه امروزه همه ی پزشکان و روانشناسان تبلیغ الگوهای دینی را می کنند ولی نه به اسم دین، گفت: امروزه پزشکان و روانشناسان با عنوان های امید درمانی، شکر درمانی اقدام به درمان بیماران می کنند.

وی گفت: امروز افراد در جامعه الگوی دین را می دانند ولی از الگو و راهکار آن استفاده نمی کنند.

احمدی فراز یکی از مهم ترین الگوهای دینی را صبر بیان کرد و با طرح این سؤال که آیا کسانی که کتاب در مورد صبر مطالعه می کنند می توانند آن را در زندگی خود به کار ببرند؟ گفت: صبر در زندگی خیلی کار آمد است ولی بسیاری از افراد به سراغ تکنیک های غربی می روند و آنها را جایگزین تکنیک های دینی می کنند و ما می دانیم که تکنیک ها و آیه های قرآنی صادق هستند.

وی در پایان گفت: درسال 2020 با بحران بیماری افسردگی رو به رو هستیم و افسردگی مانند بیماری سرماخوردگی فراگیر می شود، آسیب ها خود آسیب دیگری به همراه دارد، ولی درمانی برای آنها نیست، دین خود بهترین درمان برای این آسیب ها می باشد و ما از آن غافلیم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha