شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
استاندار خراسان شمالی

حوزه/ استاندار خراسان شمالی گفت: نعمت معنوی ولایت فقیه مایه دلگرمی همه مجاهدان فی سبیل الله در سراسر جهان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»  از  خراسان شمالی، محمدرضا خباز امروز در مراسم گرامیداشت ششمین سالروز سفر رهبری به خراسان شمالی که با حضور اقشار مختلف مردم در مصلای امام خمینی (ره) بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: سفر رهبر معظم انقلاب به خراسان شمالی مایه برکات مادی و معنوی فراوانی برای استان شد.

وی افزود: از مجموع اعتبارات مصوب پروژه‌های سفر رهبری از کل منابع تاکنون بیش از هزار و 800 میلیارد تومان تخصیص یافته است.

خباز با بیان این که از محل اعتبارات سفر رهبری به استان به 410 روستای صعب‌العبور و کوهستانی استان گازرسانی و بیش از هزار میلیارد تومان در این زمینه هزینه شد، ادامه داد: همچنین از مجموع اعتبارات ردیف سفر مقام معظم رهبری به استان حدود 567 میلیارد ریال به‌صورت مستقیم به دستگاه‌های اجرایی استان ابلاغ شد.

وی تصریح کرد: مجموع اعتبارات عمرانی مصوب در سفر رهبر معظم انقلاب به خراسان شمالی به اندازه شش سال اعتباراتی است که بصورت عمرانی به این استان اختصاص داده می‌شود.

خباز اضافه کرد: حدود 91 درصد اعتبارات مصوب سفر رهبری ابلاغ و داده شده و مابه‌التفاوت آن را باید مابقی دستگاه‌های دولتی و استانی دریافت و هزینه کنند.

وی با اشاره به پروژه‌های مهمی که در سطح استان با اعتبارات سفر رهبری احداث شده و به بهره‌برداری رسیده‌اند، افزود: بیمارستان 285 تخت خوابی امام حسن مجتبی(ع) در بجنورد، احداث بیمارستان 218 تخت خوابی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در شیروان و تغییرات اساسی و خرید تجهیزات درمانی در بیمارستان بنت‌الهدی بجنورد برخی از این طرح‌ها هستند.

خباز خاطرنشان کرد: تکمیل بیمارستان کلینیک سپاه جوادالائمه(ع) در بجنورد، کمک به تکمیل آب‌رسانی به بجنورد از شیرین دره، تکمیل سه سد در استان، احداث پست برق شهر بجنورد، برق‌رسانی به روستاهای استان، احداث سالن‌های ورزشی، احداث خانه‌های بهداشت روستایی و پایگاه‌های امداد و اورژانس جاده‌ای، تکمیل راه‌های روستایی، تکمیل طرح‌های آب‌رسانی به روستاهای خراسان شمالی برخی دیگر از پروژه‌هایی است که با اعتبارات سفر رهبری در استان احداث و به بهره‌برداری رسیده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در این عصر و زمانی که مشکلات متعدد دنیا را فرا گرفته است، خداوند به ملت ما لطف کرده و نعمت رهبری حکیم و فرزانه را به ما عنایت کرده تا سکان‌دار این کشور اسلامی باشد.
استاندار خراسان شمالی افزود: نعمت معنوی ولایت فقیه مایه دلگرمی همه مجاهدان فی سبیل الله در سراسر جهان و باعث عزت و سربلندی دین مبین اسلام است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha