پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام عصاری

حوزه/سخنران حرم مطهر حضرت معصومه(س)گفت: وفای به عهد و اتمام حق امام معصوم وظیفه هر شیعه ای است که این وظیفه باید انجام و مرقد مطهر حجت خدا زیارت شود؛ این حق و عهدی بر ذمه شیعیان که بدون عذر ترک آن جایز نیست.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام عصاری در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) گفت: زیارت واژه و امر مقدسی است که گاهی به جهت ملاقات با خداوند به کار می رود و گاهی برای مشرف شدن خدمت اهل بیت(ع) کاربرد دارد که در هر صورت نشان از قداست آن است و دارای آثار و برکات دنیوی و اخروی و معنوی است.
وی افزود: اگر زیارت اهل بیت(ع) صادقانه باشد، اهل بیت(ع) در زمان سکرات موت و زمانیکه جان انسان به گلوگاه می رسد، در هنگام عبور از پل صراط و هنگام میزان و حساب و کتاب به فریاد زائر خواهند رسید و اثر زیارت امام معصوم در زمان حیات و بعد از حیات مثل هم است و همان آثار و برکات را دارد.
سخنران آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها با تبیین واجب بودن زیارت اهل بیت(ع) بر شیعیان تأکید کرد: وفای به عهد و اتمام حق امام معصوم وظیفه هر شیعه ای است که این وظیفه باید انجام شود و مرقد مطهر حجت خدا زیارت شود و این حق و عهدی است بر ذمه شیعیان که بدون عذر ترک آن جایز نیست.
استاد حوزه علمیه در ادامه گفت: زیارت بعد از شهادت امام معصوم(ع) همانند زیارت آن امام و حجت خدا در زمان حیات مبارکشان است و دقیقا همان آثار و برکات را دارد و امام معصوم(ع) کلام زائر را می شنود و سلام زائر را جواب می دهد.
حجت الاسلام عصاری اضافه کرد: بر اساس روایات وارده کسی که نبی گرامی اسلام و دیگر اهل بیت(ع) را چه در زمان حیات و چه بعد از حیات مبارکشان زیارت نماید، نبی گرامی اسلام در قیامت به زیارت این زائر می رود و او را از دشواری های قیامت نجات و مورد رحمت خود قرار می دهد.
وی با تأکید بر اهمیت زیارت اربعین امام حسین علیه‌السلام گفت: بر اساس آنچه در روایات آمده، در میان ائمه معصومین(ع)، زیارت امام حسین و امام رضا علیهما‌السلام مورد تأکید بیشتری قرارگرفته است. در کلام معصومین(ع) بیان شده کسی که به زیارت امام حسین علیه‌السلام در کربلا برود، گناهان گذشته و آینده‌اش آمرزیده می‌شود و حاجاتش برآورده خواهد شد و یکی از اسباب آمرزش گناهان همین زیارت است و اگر کسی بدون عذر زیارت کربلا را ترک نماید به مقام کامل ایمانی نخواهد رسید و حتی اگر وارد بهشت هم شود درجاتش از دیگر مؤمنینی که به زیارت رفته‌اند پایین‌تر خواهد بود.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha