سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباس عربیان مدیر حوزه علمیه استان کردستان

​حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان کردستان با اشاره به تشدید تحریم های اقتصادی دشمنان نظام اسلامی در سالجاری، گفت: تحریم های اقتصادی دشمنان علیه ملت و نظام جمهوری اسلامی از روی عجز و ناتوانایی آنان است.

حجت الاسلام و المسلمین عباس عربیان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، اظهار داشت: دشمنان این روزها با هر ترفند و فتنه ای عرصه زندگی را بر مردم ایران اسلامی تنگ تر کرده اند به امید اینکه این ملت اسیر خواسته های نامشروع غارتگران شوند.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان با اشاره به اینکه40 سال ملت ایران در برابر این همه توطئه استقامت کردند و خم به ابرو نیاوردند، گفت: تحریم های اقتصادی دشمنان علیه ملت و نظام جمهوری اسلامی از روی عجز و ناتوانایی آنان است.

این کارشناس حوزوی با تاکید بر اینکه همانند گذشته همه ما از این برهه تاریخ انقلاب به سلامتی عبور خواهیم کرد، افزود: توطئه ها و فتنه های بدتر از این را ملت ایران در این 4 دهه تحمل کرده اند، فتنه گروهک های مسلح در ابتدای انقلاب، فتنه سال 76 فتنه سال و... تنها نمونه های بارزی از تلاش دشمنان برای براندازی جمهوری اسلامی بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین عربیان در ادامه با اشاره به کلامی از امام خمینی(ره) که می فرمایند پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به این مملکت آسیبی نرسد، گفت: جمهوری اسلامی دارای توانایی های انسانی و استراتژیکی در میان کشورهای جهان است، زیرا این اگر این توانایی ها نبود، انقلاب مردمی در همان اوایل پیروزی بی شک از بین می رفت.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان در ادامه سخنان خود به مقوله اقتصادی مقاومتی مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: در این شرایط بحرانی که دشمنان و بدخواهان علیه ملت و نظام جمهوری اسلامی پدید آورده اند، بهترین راهکار برای برون رفت از آن خود، اتکایی یا همان «اقتصاد مقاومتی» است.

این استاد حوزوی با اشاره به اینکه تنها راه نجات مملکت و البته شکوفایی آن عملیاتی نمودن اقتصاد مقاومتی می باشد، افزود: سالیان سال است که دشمنان جمهوری اسلامی فتنه تحریم های اقتصادی علیه این نظام را به کار گرفته اند، لذا باید نخبگان این مرز و بوم بتوانند راهی برای برون رفت از این ترفند دشمن پیدا کنند و وابستگی کشور به مسئله نفت را به حداقل برسانند.

حجت الاسلام و المسلمین عربیان در ادامه با اشاره به اینکه هر قسمت و ناحیه از ایران اسلامی خود گنجینه و ثروتی خدادادی است، گفت: هیچ شهر و یا استانی در ایران پیدا نمی شود که در آن منابع خدادادی وجود نداشته باشد و همین استان کردستان دارای پتانسیل های بیشمار اشتغال زایی برای جوانان است.

وی با اشاره به اینکه مزیت مرزی بودن، توانایی هایی اقتصادی استان کردستان را چندین برابر کرده، گفت: جای کار در این استان بسیار فراوان است، اما نیازمند همراهی و حمایت مسئولان، مدیران و بانکهای عامل دارد. لذا از دولت درخواست داریم که توجه ویژه ای به این استان داشته باشد تا خدایی ناکرده جوانان این منطقه در دام کروهگ های منحرفه و التقاطی نیفتند.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان در ادامه اظهار کرد: حوزه علمیه کردستان در سالهای اخیر تلاش های بسیاری برای درآمدزایی ثابت برای حل مشکلات مالی خود انجام داده و یا در دست انجام دارد. تلاش ما این است که بتوانیم هزینه های طلبه ها و مدیریت مدارس علمیه در این استان را از خود استان تامین کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین عربیان تصریح کرد: خوشبختانه در طول این چند سال حوزه علمیه استان کردستان، موفق شده که سروسامانی به مدارس علمیه سطح این استان بدهد و امسال هم موفق به راه اندازی مدرسه علمیه قرآنی در شهرستان بیجار شده ایم.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان در پایان سخنان خود گفت: امیدواریم روزی فرا برسد که حوزه ها و مدارس علمیه در کشور به ویژه در این استان در بحث مالی و اقتصادی به خودکفایی برسند. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha