پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مدیر حوزه علمیه استان کردستان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: طلبه و روحانی موفق کسی است که بتواند تفسیرهای علمی و اساسی از وضعیت کنونی جهان اسلام داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در سنندج، حجت الاسلام و المسلمین عربیان، عصر امروز در جمع معاونین و اساتید حوزه علمیه کردستان اظهار داشت: حوزویان باید به خوبی تحرکات دشمنان اسلام را زیر نظر داشته باشند و لحظه ای از آن غافل نباشند.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان با تاکید بر اینکه دشمنان همواره به دنبال ایجاد تفرقه و ناامنی در کشور هستند، گفت: در ماه های اخیر شاهد برخی عملیات های تروریستی کور توسط عناصر فریب خورده استکبار در نقاطی از کشور بودیم که فرزندان این انقلاب پاسخ کوبنده و دندان شکنی به آنان دادند.

این استاد حوزوی با اشاره به اینکه طلاب و روحانیون به عنوان سربازان انقلاب، حافظ دین خدا می باشند، افزود: امروز در بعد جنگ نرم و تهاجم فرهنگی، روحانیون و طلاب در خط اول جبهه قرار دارند، لذا لازم است که به سلاح علم، بینش و دشمن شناسی مجهز باشند.

حجت الاسلام و المسلمین عباس عربیان در ادامه سخنان خود عنوان کرد: طلابی که به تازگی وارد مدارس علمیه شده اند باید بدانند که در فردایی نزدیک، سربازان دین خدا هستند و باید خود را برای مبارزه ای تمام عیار آماده کنند.

وی با تاکید بر اینکه طلاب امروز باید سیاست مدار و اهل سیاست باشند و بتواند مسائل داخلی و بین المللی را به خوبی تحلیل و تفسیر کنند، گفت: امروز طلبه و روحانی موفق است که بتواند تفسیرهای علمی و اساسی از وضعیت کنونی جهان اسلام داشته باشد.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری بر طلبه انقلابی تاکید فراوان دارند، افزود: تاکید مقام معظم رهبری بر انقلابی بودن طلاب نشان می دهد که کار یک طلبه یا روحانی تنها تدریس علوم دینی و قرآنی نیست، بلکه طلبه سرباز و یک انقلابی تمام عیار در برابر استکبار است.

این استاد حوزوی در ادامه بیان داشت: امام خمینی (ره) را باید به عنوان یک روحانی انقلابی تمام عیار محسوب کرد. امام راحل به خوبی مسایل مملکت را رصد می کردند و هرگاه احساس می کرد اسلام در خطر است، بدون ترس وارد میدان می شد و همین عملکرد امام(ره) و دیگر علمای نستوه دین ریشه های شاهنشاهی را به لرزه درآورد.

حجت الاسلام و المسلمین عربیان اظهار داشت: خوشبختانه حوزه علمیه کردستان با دعوت از علما و روحانیون طراز اول کشور و انقلابی توانسته تا حد زیادی در تربیت طلبه های انقلابی، بیدار و هوشیار به مسائل جامعه و جهان موفق عمل کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha