سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام مصطفی رستمی-رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین رستمی اعلام کرد: در مجموع ۲۱۰ دفتر نهاد در دانشگاه های کشور فعالیت دارند که موفق بوده و مورد رضایت رهبر معظم انقلاب قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین «مصطفی رستمی» رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور، امروز در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین «سیدعلیرضا عبادی» نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، اظهار داشت: خراسان جنوبی در آمارهای فرهنگی وضعیت نسبتا خوبی دارد که بخشی مربوط به بافت سنتی و بخش دیگر به حضور علما و روحانیون در استان مربوط می شود.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور افزود: خوشبختانه فضای همدلی خوبی در دانشگاه های استان وجود دارد.

وی ادامه داد: با وجود اینکه دانشجویان ما جوانان 18 تا 20 سال و نیز اساتید تحصیلکرده در دانشگاه های داخل و خارج کشور داریم، ممکن است تصور شود تفکر غیراسلامی رشد داشته است، اما فضای فرهنگی را دارای تقید دینی می دانیم.

حجت الاسلام رستمی با بیان اینکه هرچند به نسبت انتظارات وضع خیلی مطلوب نیست، اما به نسبت جاهای دیگر خوب است، گفت: ازجمله فضای فعالیت هایی که برعهده نهاد رهبری در دانشگاه است تعمیق معارف دینی در قشر فرهیخته و دانشجو است.

وی عنوان کرد: در بحث تبلیغ اعزام مفصلی به دانشگاه ها داریم، دروس معارف که توسط اساتید و تحت اشراف نهاد آموزش می بینند و به دانشجویان ارائه می دهند، دانشگاه معارف برای تربیت مدرس نهاد رهبری برای دروس معارف فعالیت می کند و نیز طرح حکمت و کانون های مذهبی در حوزه های دینی از جمله مجموعه های فعال در نهاد رهبری است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور با اشاره به اینکه معمولا فضاهای دانشگاهی متاثر از جریانات سیاسی است و هر دولتی که می آید همفکرانش اوضاع را در دست می گیرند متذکر شد: اینکه فضای دانشگاه متعادل باشد، سرخط کلی دفاتر نهاد است.

حجت الاسلام والمسلمین رستمی اعلام کرد: در مجموع 210 دفتر نهاد در دانشگاه های کشور داریم و نهاد جزء مجموعه های منصوب به رهبری است که موفق بوده است و مورد رضایت رهبر معظم انقلاب قرار گرفته است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور خاطرنشان کرد: در دستورات مقام معظم رهبری به اینجانب فراهم شدن زمینه حضور علمای نواندیش و فضلای حوزه در دانشگاه ها  است.

انتهای پیام/م

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha