شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله ممدوحی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: مسئولان شرایطی فراهم کنند که با کاهش هزینه های سفر اربعین ، اقشار بیشتری از مردم کشورمان بتوانند در این سفر معنوی حضور پیدا کنند.

آیت الله حسن ممدوحی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، با اشاره به اشتیاق زایدالوصف مردم کشورمان برای پیاده روی اربعین اظهار داشت: به لطف الهی چندسالی است که پیاده روی اربعین به مراسم باشکوهی در ابعاد گسترده بین المللی تبدیل شده و از همه ملیت ها و حتی ادیان و مذاهب در آن حضور پیدا می کنند.

وی افزود: آنچه مهم است این که باید شرایطی فراهم کرد که افراد بیشتری بتوانند در مراسم پیاده روی اربعین شرکت کنند و در این خصوص قطعاً مسئولان باید زمینه این کار را فراهم کنند.

این استاد حوزه همچنین گفت: طبعاً برخی افراد در جامعه متمکن هستند و توانایی مالی خوبی دارند اما واقعیت آن است که اکثریت جامعه آن هم در شرایط کنونی با مشکلات اقتصادی زیادی روبرو هستند اما با این حال دوست دارند که اربعین حسینی خود را به کربلای معلی برسانند؛ لذا باید شرایطی فراهم شود که هزینه سفر اربعین حتی الامکان کاهش یابد تا جمع بیشتری بتوانند در آن حضور پیدا کنند.

پیاده روی اربعین مانور اقتدار شیعه و بلکه امت اسلامی است

وی اضافه کرد: به هر صورت پیاده روی اربعین مانور اقتدار شیعه و بلکه امت اسلامی است و باید کسانی که متصدی هماهنگی و برنامه ها هستند به فکر ایجاد تسهیلات بیشتر برای اقشار ضعیف و متوسط جامعه برای انجام این سفر معنوی باشند.

۳۱۳/۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha