شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام جعفر طبرسی - معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران

حوزه/ معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که یکی از وظایف مهم حوزه و روحانیت در شرایط امروز جامعه دفاع از انقلاب و آرمان های نظام اسلامی است، تصریح کرد: امروز انقلاب اسلامی ایران به عنوان پرچمدار دفاع از دین و معارف اهل بیت(ع) مورد هجوم دشمنان و بدخواهان دین قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران، امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه آیت الله صالحی ساری با اشاره به در پیش بودن اربعین حسینی، این مراسم را نمادی از وحدت و همبستگی عاشقان حسینی عنوان کرد و گفت: اجتماع اربعین حسینی در سال های اخیر به یک حرکت عظیم جهانی تبدیل شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به رسالت امروز حوزه های علمیه اشاره کرد و گفت: حوزه های علمیه در طول تاریخ مهم ترین مراکز نشر و گسترش معارف اهل بیت(ع) در جامعه بودند.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز نیز حوزه های علمیه پرچم دار دفاع از دین و معارف اهل بیت(ع) در جامعه اسلامی به شمار می روند، خاطرنشان کرد: مدارس علمیه باید در جهت انجام رسالت واقعی خود از همه ظرفیت ها و فرصت ها به خوبی بهره گیرند.

وی با اشاره به این که یکی از وظایف مهم حوزه و روحانیت در شرایط امروز جامعه دفاع از انقلاب و آرمان های نظام اسلامی است، تصریح کرد: امروز انقلاب اسلامی ایران به عنوان پرچمدار دفاع از دین و معارف اهل بیت(ع) مورد هجوم دشمنان و بدخواهان دین قرار گرفته است.

حجت الاسلام طبرسی با بیان این که حوزه و روحانیت باید با تمام توان خود در برابر هجمه های دشمنان علیه دین و انقلاب بایستند، خاطرنشان کرد: تریبون های تبلیغی طلاب و روحانیان باید به فرصتی برای دفاع از انقلاب تبدیل شود.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که علیرغم همه توطئه ها و هجمه های دشمنان همچنان یک پیوند مستحکم و عمیقی میان مردم و روحانیت برقرار است، تصریح کرد: نفوذ کلام روحانیت در جامعه می تواند آثار و برکات ارزشمندی در رشد معارف دینی در جامعه داشته باشد.

وی در ادامه سخنان خود بر ضرورت تقویت ارتباط میان طلاب و روحانیان با مردم تأکید کرد و گفت: هر چه سطح روابط روحانیت با مردم بیشتر باشد به طور حتم آثار فرهنگی و معنوی آن در جامعه بیشتر آشکار خواهد شد.

حجت الاسلام طبرسی با تأکید براین که طلاب جوان نیز باید مراقب رفتار، اخلاق و اعمال خود در جامعه باشند، خاطرنشان کرد: دشمنان دین و انقلاب در تلاش هستند به بهانه های واهی و دروغین چهره روحانیت را در میان مردم خدشه دار کنند.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که یک طلبه و روحانی با اخلاق و رفتار پسندیده می تواند به الگویی برای جامعه تبدیل شود، افزود: طلبه به عنوان مبلغ دین و معارف الهی باید همواره متخلق به اخلاق الهی باشد تا بتواند به وظیفه ذاتی خود که همان تبلیغ و راهنمایی در جامعه است به خوبی عمل کند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha