سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
دیدار مدیران محیط زیست استان همدان با آیت الله طه محمدی

حوزه/ امام جمعه همدان گفت: مردم باید با مضرات استفاده از وسایل پلاستیکی آشنا شوند و این وظیفه مسئولان مربوطه است که با آموزش صحیح و آگاهی بخشی به مردم آن ها را برای عدم استفاده از وسایل پلاستکی ترغیب کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان آیت الله غیاث الدین طه محمدی امام جمعه همدان، پیش از ظهر امروز در دیدار با مدیران محیط زیست استان همدان با اشاره به لزوم توجه به مسائل زیست محیطی خاطر نشان کرد: متاسفانه عده ای از مردم فقط به دنبال تخریب محیط زیست هستند.

نماینده ولی فقیه در همدان افزود: جای تاسف است که دنیای پیشرفته امروز نتوانسته کیسه های کاغذی و مواد همراه طبیعت را جایگزین کیسه های پلاستیکی کند.

وی، توجه به محیط زیست در ایران را دارای سابقه طولانی عنوان کرد و گفت: در گذشته در هنگام خرید هر کس به جای استفاده از کیسه های ساخته شده از مواد مضر طبیعت، از پارچه های الیافی استفاده می کرد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان تاکید کرد: مردم باید با مضرات استفاده از وسایل پلاستیکی آشنا شوند و این وظیفه مسئولان مربوطه است که با آموزش صحیح و آگاهی بخشی به مردم آن ها را برای عدم استفاده از وسایل پلاستکی ترغیب کند.

امام جمعه همدان، فرهنگ سازی را قدم اول در شروع اجرایی کردن این هدف برشمرد و اظهار داشت: در کشورهای پیشرفته ماشین های دو نفر برقی می سازند که از نظر ترافیک مشکلات را کمتر کند و هم آلودگی را کاهش دهد.

آیت الله طه محمدی یادآور شد: اما جای تاسف است که در ایران هر نفر حتما باید یک ماشین شخصی داشته باشد آن هم ماشین هایی که از نظر ایمنی در وضعیت مناسبی نیستند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha