سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
پوشش زنان در فرانسه

حوزه/ با توجه به حکم صادر شده از کمیته حقوق بشر سازمان ملل متحد در مخالفت با قانون منع پوشیه در فرانسه، باید منتظر ماند که آیا سازمان ملل متحد فرانسه را مجبور خواهد کرد تا این لایحه را لغو کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از francais.rt، در پی تصمیم قطعی کمیته حقوق بشر سازمان ملل مبنی بر مقابله با قانون به ثبت رسیده در فرانسه در مورد منع پوشش صورت برای زنان مسلمان در اجتماع، روزنامه معتبر Le Croix به عنوان یکی از 5 روزنامه پر طرفدار این کشور، از این تصمیم سازمان ملل دفاع کرد و آن را قدمی مثبت برای مقابله با تبعیض جنسیتی در فرانسه دانست.

مدیر مسئول این روزنامه در یادداشتی منتشر شده در صفحه فیس بوک خود گفت: از سال 2010 تا کنون که این قانون توسط مجلس ملی فرانسه تصویب شده روزنامه ما از جمله اولین منتقدان آن بوده و ما بارها و بارها اعتراض خود را اعلام کرده ایم، اما اکنون خوشحالیم که کمیته حقوق بشر سازمان ملل قصد دارد با جدیت با این مسئله مقابله کند.

وی افزود: اصل این مسئله که زنان مسلمان به خاطر نوع پوشش خود در جامعه محدود شوند و گاه مجبور به پرداخت جریمه نقدی باشند خود یک مسئله عجیب و مضحک است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha