جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
۱۲۰۰ نفر از دانشجویان کشمیری  به مسئولین دانشگاه علیگر اولتیماتوم دادند

حوزه/ در پی معلق شدن از تحصیل سه دانشجوی کشمیری در دانشگاه اسلامی علیگر به خاطر برگزاری مراسم ترحیم و خواندن نماز جنازه برای همکلاسی سابق شان، ۱ هزار و ۲۰۰ دانشجوی کشمیری اعلام کردند در صورت عدم تغییر موضع دانشگاه ترک تحصیل خواهند کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از greaterkashmir، در دو روز گذشته که مسئولین دانشگاه اسلامی علیگر در هندوستان، سه دانشجو را به خاطر برگزاری مراسم ترحیم و خواندن نماز جنازه برای همکلاسی شان و 7 دانشجوی دیگر را توبیخ کرده بودند، تنش در فضای این دانشگاه بالا گرفته و از روز شنبه نزدیک به 1 هزار و 200 دانشجوی کشمیری در این دانشگاه اعلام کرده اند در صورتی که دانشگاه از موضع خود نسبت به این افراد برنگردد، در روز 17 اکتبر ترک تحصیل می کنند.

دانشجویان همچنین مسئولین دانشگاه را متهم به همراهی با کمپین «تهمت و بهتان» به جوانان کشمیری کردند. این دانشجویان کشمیری اعلام کردند در کنار ترک تحصیل دسته جمعی، مدارک شان را نیز در روز 17 اکتبر، که مصادف با سالگرد تولد سرسیداحمد خان، بنیانگذار دانشگاه می باشد، تسلیم مسئولین می کنند.

در این نامه که به امضای سجاد صبحان رتار،  معاون اتحادیه دانشجویی دانشگاه رسیده بود، آمده: ما 1200 دانشجو، مدارک مان را تسلیم می کنیم و خانه هایمان را به دلایل ایمنی و امنیتی ترک خواهیم کرد. و مسئولیت این اتفاق تماما به دوش دانشگاه و مقامات محلی خواهد بود.

در رابطه با معلق شدن و اخطاریه به دانشجویان کشمیری نیز در این نامه آمده: گذاشتن چنین محدودیت هایی برای تهدید کردن دانشجویان کشمیری یک علت نگرانی است. ما نمی توانیم با فشار این اتهام های ساختگی در دانشگاه باقی بمانیم.

دانشجویان همچنین تاکید کردند که برگزاری تحصن دانشجویان کشمیری در چارچوب قانون بوده و آنان به صورت مسالمت آمیزی تحصن کرده بودند.

نامه خطاب به ناظر دانشگاه گفت: ما در معرض تهدید قرار داریم و رشد حرفه ای ما در چنین شرایط ترسناکی زیر پا گذاشته است.

لازم  به ذکر است سه دانشجوی کشمیری در دانشگاه اسلامی علیگر، به خاطر برگزاری نماز جنازه برای همکلاسی شان معلق شدند. همکلاسی آنان از دانشجویان سابق دکترا و  منان بشیر وانی از فرماندهان حزب المجاهدین، یک گروه انقلابی در کشمیر بود که روز پنج شنبه هفته گذشته در نبرد در شمال کشمیر کشته شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha