شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام عبادی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه اگر پیکره ارتش مردمی نبود، انقلاب پیروز نمی شد چون مانع بزرگی برای پیروزی بود، عنوان کرد: هنوز که هنوز است اندیشه های بیگاه پرست مانع انجام آرمان های نظام اسلامی می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند امروز در دیدار با رؤسای عقیدتی سیاسی یگان های تابعه ارتش جمهوری اسلامی ایران مستقر در بیرجند، اظهار داشت: جایگاه نیروی دفاعی چه در طول تاریخ و چه امروز و در هر جامعه ای جایگاهی ویژه ای است.حتی در دوران طاغوت که همکاری با ستمگران گناهی کبیره است اما مراجع و علما نسبت به دو ارگان استثنا قائل بودند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تصریح کرد: هم نسبت به آموزش و پرورش با اینکه ظاهرش همکاری با یک دولت محسوب می شود اما چون خدماتش به پیکره جامعه است که باید رشد علمی کند و دیگری ارتش بود، استثنا وجود داشت.

حجت الاسلام والمسلمین  عبادی بیان داشت : درست است که ارتش وابسته به سیستم حکومتی است، اما کار ارتش مصونیت بخشی جامعه و جان و مال مردم از تهاجمات است.

وی با اشاره به دوره طاغوت و قبل از انقلاب یادآور شد: در همان موقع هم پیکره ارتش فرزندان مردم بودند، البته برخی از افراد رده های بالا، مجری برنامه های بیگانه بودند درحالی که بزرگ ترین توهین به خودشان بود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه اگر پیکره ارتش مردمی نبود، انقلاب پیروز نمی شد چون مانع بزرگی برای پیروزی بود، عنوان کرد: هنوز که هنوز است اندیشه های بیگاه پرست مانع انجام آرمان های نظام اسلامی می شود.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی تاکید کرد: در یک نظام اسلامی که آرمان ما است، نیروهای مسلح جدای از مردم نیستند.

وی ادامه داد: همان طور که نیروهای نظامی در یک جامعه ابزاری هستند در دست یک عده خاص و همان طور که مجموعه ارتش بخشی از مردم هستند که وظیفه انسانی و الهی خود را ایفا می کنند در داخل ارتش باید همینگونه باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه عقیدتی و دیگر گروه های موجود در نیروهای نظامی باید به صورت یک مجموعه واحد فعالیت کنند، گفت: مهمترین شاخصه نیروهای نظامی و دفاعی در یک جامعه اسلامی عقیده و بصیرت است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی اضافه کرد: در این جامعه هرکس براساس عقیده خودش و با حفظ سلسله مراتب، یک فرد مستقل بین خود و خدا است و در راه ایفای وظیفه و با ایمانی که به خدا دارد در راه هدف خودش کار می کند.

وی با بیان اینکه نیروی نظامی برای عقیده خودش کار می کند و در این جهت باید غنی باشد، بیان داشت: بوسیله قدرت و بصیرت ایمانی و رسالت الهی و اندیشه مکتبی، باید این نیرو را در این جهت تقویت کند و خوشبختانه موفق بوده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی عنوان کرد: اصولا تشکیلات نظامی امور را جدی می گیرد و تاثیرگذار است.پ

حجت الاسلام والمسلمین عبادی در خصوص مسئله خدمت نظام وظیفه گفت: کسی که سربازی نیاید از نظم زندگی و التزام عملی و تعهد و تجربه چیزی عایدش نشده است و به درد خودش و جامعه نمی خورد.

وی در پایان خطاب به جمع حاضر ابراز امیدواری کرد: در شرایط آخرالزمانی که بسیار سخت است عمرشما کفایت کند و بعد از ظهور را ببینید.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: کسانی که قبل از ظهور بر حق ایستادگی می کنند مقامشان بالاتر از آنهایی است که بعداز ظهور می آیند  و آن دوران را هم ببینید و جمع بین این دو داشته باشید.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی خاطرنشان کرد: چه افتخاری بالاتر از اینکه در یک جامعه با کمک نیروی نظامی در مقابل ستمگران بین المللی و در هر شرایطی از ولی فقیه عادل، جامع الشرایط، شجاع، مطیع امر الهی و امر دین و مسلط بر امور نفسانی خویش پایبند باشید.

وی بیان داشت: مشخصا ایشان بر همین شاخصه ها نایب عام حضرت مهدی(عج) شمرده می شود که هم در بحث های فکری و هم فقهی ثابت شده است.

انتهای پیام/م

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha