پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حضور طلاب در تولید

حوزه/ معاون تهذیب مدرسه سفیران هدایت خاتم الانبیای (ص) سنندج با تاکید بر اینکه روحانیت می تواند نقش کلیدی در صنعت و تولید کشور داشته باشد، گفت: بایسته است که هرچه سریعتر نسبت به پیدا کردن این استعدادهای بالقوه در حوزه ها و مدارس علمیه اقدام عملی صورت بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام سجاد کاوه، ظهر امروز در جمع طلاب مدرسه سفیران هدایت سنندج اظهار داشت: طلاب و روحانیون باید به جز آشنایی با امور دینی و مذهبی در دیگر مسایل و دیگر حرفه ها استاد و متبحر باشند.

معاون تهذیب مدرسه سفیران هدایت خاتم الانبیا(ص) سنندج ادامه داد: امروز جامعه اسلامی ایران نیازمند طلاب و روحانیونی متخصص و مجرب در همه امور است، زیرا این قشر خود بخش عظیمی از جمعیت کشور است.

این استاد حوزوی با انتقاد به اینکه تاکنون مسئولان حوزوی به صورت جدی، حرفه آموزی در حوزه های علمیه را مهم قلمداد نکرده اند، افزود: بسیاری از طلاب و روحانیون را در مدارس علمیه داریم که از نظر فنی و تجربی دارای استعدادهای بسیاری هستند، لذا نباید این افراد را به حال خود رها کرد، بلکه باید از حرفه و صنعت آنها به سود نظام، جامعه و ... بهره ببریم.

حجت الاسلام کاوه ادامه داد: برای نمونه در بسیاری از شهرهای کشور به عینه می بینیم که بسیاری از روحانیون خود زمینه اشتغالزایی هستند و توانسته اند از یک سو به اقتصاد مملکت کمک شایانی داشته باشند و هم اینکه تعدادی را مشغول کار کنند.

معاون تهذیب مدرسه سفیران هدایت خاتم الانبیا(ص) سنندج در ادامه سخنان خود بیان کرد: لذا به نظر بنده باید حوزه های علمیه تیمی را برای تشخیص استعداد طلاب و روحانیون در مدارس علمیه تشکیل دهند و از پتانسیل ها آن استفاده نمایند.

این استاد حوزوی با تاکید بر اینکه روحانیون و طلاب می توانند نقش کلیدی در صنعت و تولید کشور داشته باشند، گفت: بایسته است که هرچه سریعتر نسبت به پیدا کردن این استعدادهای بالقوه در حوزه ها و مدارس علمیه اقدام عملی صورت بگیرد.

حجت الاسلام کاوه با اشاره به مقوله اقتصاد مقاومتی، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب به کرار مقوله اقتصاد مقاومتی را در جلسات، نشست ها و سخنرانی های خویش مطرح می کنند، لذا باید گفت که طرف سخن معظم له تمام ملت ایران است نه قشر یا صنف بخصوصی.

معاون تهذیب مدرسه سفیران هدایت خاتم الانبیا(ص) سنندج در پایان سخنان خود گفت: در همین استان کردستان طلاب و روحانیون بسیاری داریم که به عنوان افراد اشتغالزا مشغول فعالیت هستند و چندین خانوار نیز از قِبل این بزرگواران امرار معاش می کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha