جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
یا رقیه

حوزه/ دفاع و پیروی از ولایت، بالاترین سرمایه ای است که خدا به شیعیانش داده، یکی از این شیعیان خاص، اباذر است که درهمه موارد از ولایت دفاع می کرد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام سید رضا حسینی پیش از ظهر در سالروز شهادت حضرت رقیه بنت الحسین(ع) که با حضور حضرت آیت الله وحید خراسانی و اقشارمختلف مردم در دفتر معظم له در قم برگزار شد، با بیان اینکه بعضی انسانها با دین ساختگی، بسیاری از افراد را گمراه و منحرف کردند، گفت: زمانی که این افراد در روز قیامت در پیشگاه عدل الهی حاضر شوند، اولین سؤالی که پاسخ دهند در رابطه با گمراه کردن مردم و ساختن دین است.

سخنران این مراسم بابیان اینکه هر انسانی لازم است برای گرامیداشت نام خدا تلاش کند، اظهار داشت: این گرامیداشت مواردی دارد که یکی از آن مسائل پاسداشت شعائر الهی است.

وی عنوان کرد: شعائر یعنی اموری که باعث می شود انسان با دیدن آن موارد به یاد خدا بیفتد که یکی از آن موضوعات گرامیداشت و پاسداشت مجالس اهل بیت(ع) است.

حجت الاسلام حسینی گفت: مورد دوم، یادآوری قبر و قیامت است. در روایتی از پیامبر(ص) نقل شده است قبر و قیامت را یاد کنید و هرگز از آن غافل نشوید. حضرت علی(ع) فرموده اند« بهترین توشه برای روز قیامت، یاد آوری نام خدا و داشتن تقوای الهی است.

سخنران این مراسم افزود: عامل دیگر یاد آوری خدا، دوری از گناه و ذکرخدا هنگام حلال و حرام است. در روایتی دیگر از معصوم(ع) آمده « اگر انسانی گناهی را به خاطر خدا ترک کند، این عمل او از 70 حج بالاتر است».

وی بابیان اینکه دفاع و پیروی از ولایت، بالاترین سرمایه ای است که خدا به شیعیانش داده، که نیاز به منبر خاصی ندارد عنوان کرد: یکی از این شیعیان خاص، اباذر است که درهمه موارد از ولایت دفاع می کرد و با اینکه فقیر بود زمانی که پول زیادی برای او آوردند و از او  خواستند برای رسیدن به این پول، باید دست از ولایت برداری، هرگز حاضر نشد برای راحتی چند روز دنیا، دست از پیروی، حمایت و دفاع از و لایت بردارد و اساسا در هر مجلسی که بود، با صحبت های خود از اهل بیت(ع) دفاع و حمایت می کرد.

حجت الاسلام حسینی گفت: راه دیگری که باعث می شود خدا به سبب کار انسانها یاد شود، ترویج محبت اهل بیت(ع) است، معصوم(ع) فرموده اند« ترویج محبت اهل بیت(ع)، عبادت است». در روایتی دیگر از معصوم(ع) آمده فرموده اند« آنها که در دنیا در مسیر و مروج سنت ما اهل بیت(ع) هستند، در روز قیامت چهره شان نورانی تر از دیگران است».

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha