شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
پذیرایی حرم امام علی(ع) از زائران اربعین

حوزه/ فیلمساز و مستندساز حوزوی گفت: بی شک تولید فیلم و مستند درباره اربعین بیش از هر چیز نیازمند دغدغه و جوشش هنرمندانه است.

سید مهدی میرغیاثی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با بیان این که به لطف الهی چندسالی است که مراسم پیاده روی اربعین باشکوه و عظمت خاصی در حال برگزاری است، اظهار داشت: آنچه مهم است این که ما این پدیده کم نظیر و بلکه بی نظیر در دنیا را با ساخت فیلم و کلیپ و مستند و دیگر شکل های رسانه ای به خوبی انعکاس دهیم.

وی افزود: متاسفانه در حال حاضر سینمای ما مسیری می رود که نتیجه و محصول آن چندان منجر به تولید فیلم های ارزشمند و معناگرا و دارای پیام های دینی و انقلابی نمی شود، هر چند که گاه با تلاش برخی فیلمسازان آثار خوبی هم در این رابطه ساخته می شود اما کلیت قضیه چندان همسو با ارزش های دینی و انقلابی نیست.

استاد دانشگاه دین و رسانه همچنین با بیان این که برای تولید فیلم و مستند درباره موضوعات دینی همچون اربعین باید خود هنرمند دغدغه و ضرورت این کار را درک کند، ابراز داشت: تجربه نشان داده این که بخواهند با تزریق پول کاری بسازند ، خیلی اثر هنری مطلوبی نمی شود چرا که تا خود هنرمند مساله را به درستی درک نکرده باشد و از درون، جوششی در این خصوص مطرح نباشد، اثر موفق و پرمحتوایی که تاثیرگذار هم باشد تولید نمی شود.

 وی گفت: بنده تاکنون توفیق ساخت مستند مستقلی درباره اربعین را نداشته ام هر چند که در این سال ها در قالب گزارش فعالیت برخی نهادها و دست اندرکاران اربعین ، کارهایی کرده ام.

۳۱۳/۸

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha