شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام عصاری

حوزه/ سخنران حرم بانوی کرامت گفت: بر اساس آموزه های دینی، در جامعه باید حیا و عفت وجود داشته باشد و به آن ها جامه عمل پوشانید تا انسان در زندگی دچار خطا نشود و مکتب اهل بیت(ع) یاری شود.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام عصاری عصر امروز در شبستان امام خمینی(ره) گفت: یکی از مصادیق نصرت ویاری رساندن اهل‌بیت(ع) در جامعه امروزی، نصرت اخلاقی است که در این خصوص حضرت علی علیه السلام در نهج البلاغه می فرماید گر چه  شما شیعیان نمی توانید مثل من باشید اما می توانید مرا با داشتن چهار ویژگی ورع و تقوی، عبودیت درست، التزام به عفت و حیا و ثبات قدم و ایمان استوار یاری دهید.

سخنران حرم بانوی کرامت افزود: اگر ارزش های اخلاقی و رفتاری در شیعیان حاکم باشد این مایه آبروی حضرات معصومین است و باعث عظمت مکتب تشیع خواهد شد و کسی که دارای این صفات چهار گانه باشد، توانسته مکتب اهل‌بیت(ع) را یاری دهد.

وی خاطر نشان کرد: یکی از این نشانه ها، داشتن حیا و عفت در جامعه است که مربوط به زنان و مردان است اما در زنان نمود بیشتری دارد و اگر زنان جامعه عفیف باشند، جامعه نیز جامعه سالم خواهد بود.

سخنران حرم بانوی کرامت یادآور شد: بر اساس آموزه های دینی، چهار نوع حیا و عفت وجود دارد که باید در جامعه به آن ها جامه عمل پوشانید، تا زندگی انسان دچار خطا نشود و مکتب اهل بیت(ع) یاری شود.

استاد حوزه علمیه در تبیین انواع حیا گفت: عفت در نگاه و حفظ چشمان از نگاه های هوس آلود، اولین نوع حیا است که قرآن کریم به زنان و مردان توصیه نموده و اگر چشم انسان پاک باشد، ذهن و قلبش نیز پاک خواهد شد.

وی افزود: نوع دوم حیا مربوط به پوشش است که در بردارنده حجاب است؛ در آیات مختلف قرآن کریم به این امر مهم دستور داده شده است.

حجت الاسلام عصاری تأکید کرد: عفت در کلام و گفتار نیز، نوع سوم حیا هست که در قرآن کریم به زنان دستور داده شده در مقابل نامحرم به گونه ای صحبت نمایند که دچار بی حیایی نشوند.

سخنران حرم بانوی کرامت در پایان گفت: عفت در کردار و رفتار نیز مربوط به نوع چهارم حیا هست که در قرآن کریم و روایات بر این مسئله مهم تأکید بسیاری شده و باید انسان‌ها به این مسئله التزام داشته باشند تا بتوانند مکتب اهل‌بیت(ع) را یاری دهند.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha