جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
روحانی مستقر

حوزه/ انسجام، اتحاد و همدلی از جمله دغدغه های مقام معظم رهبری در میان شیعه سنی است که یک روحانی مستقر به آن عمل کرده و «وحدت» را سرلوحه کار خود قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، استان فارس یکی از استان هایی است که تقریباً پیروان مذاهب زیادی را در خود جای داده است که اکثریت آن را بعد از مذهب شیعه، سنی ها تشکیل می دهند.

اهل تسنن فارس بیشتر در شهر و روستا های جنوب و جنوب شرق استان سکونت دارند که یکی از شهر ها، شهر «اوز» در ۲۵۰ کیلومتری شیراز و در حدود ۳۰ کیلومتری شهرستان لارستان واقع شده است.

حجت الاسلام احمد عدالتی نخستین طلبه و روحانی مستقری است که از سال ۸۹ فعالیت خود را در شهر «اوز» استان فارس آغاز کرده است.

وی پس از ورود به این شهر فعالیت های خود را در راستای منویات مقام معظم رهبری پیرامون وحدت، اتحاد و همدلی میان شیعه و سنی آغاز کرده است.
 
اخلاق فردی و اجتماعی این روحانی موجب صمیمیت وی با دیگر اهالی این شهر شده است به طوری که با اکثر افراد آمد و شد دارد.

برپایی نماز جماعت یومیه، دیدار با خانواده شهدای اهل تسنن در مناسبت های مختلف و برگزاری کلاس های قرآنی در رشته‌های روخوانی، روانخوانی، تجوید، تفسیر و حفظ از جمله فعالیت‌های این روحانی در شهر اهل تسنن اوز به شمار می رود.

حجت الاسلام عدالتی با بیان اینکه رفتار روحانی باید همانند پیامبر اسلام(ص) الگو برای دیگران باشد، عنوان کرد: این رفتار انسان‌ها است که شخصیت آنان را به دیگر افراد می شناساند، اخلاق، رفتار و کردار موجب ارتباط‌گیری با مراکزی همچون آموزش و پرورش، دانشگاه، بیمارستان و دیگر نهادها و شد.

وی به فعالیت های خود در ادارات و نهادها اشاره و خاطرنشان کرد: تشکیل هیئت مذهبی دانشجویی، اقامه نماز در خوابگاه و دانشگاه، برگزاری پرسمان دانشجویی، برگزاری حلقه‌های مشاوره برای دانشجویان و بیان احکام از جمله فعالیت‌ها به شمار می رود.
 
روحانی مستقر شهر «اوز» ادامه داد: هر ساله به مناسبت اربعین حسینی و دهه کرامت عموم مردم شیعه و سنی به صورت کاروان به کربلای معلی و مشهد مقدس اعزام می شوند.

همچنین حضور این روحانی در دانشگاه و مدارس موجب شده تا افراد بسیاری از دانشجویان و دانش آموزان در کلاس ها و دوره های مختلف شرکت کنند.

وی با بیان اینکه برگزاری دوره های آشنایی فرق و مذاهب بسیار ضروری و الزامی است، تصریح کرد: در این شهر برای تقویت مبانی اعتقادی شیعه، آشنایی جوانان با معارف شیعه و پاسخ به شبهات، نیازمند برگزاری دوره های آشنایی با فرق و مذاهب هستیم، اگر چه این دوره ها در گذشته نیز برگزار می شد اما متاسفانه اکنون نیز خبری از برگزاری آنان نیست لذا تقاضا داریم چنین دوره های را برگزار کنند.

حجت الاسلام عدالتی نیز در پایان ابراز کرد: داشتن یک روحیه انقلابی و ولایی موجب می شود تا مردم دور یک روحانی حلقه زده و از بیانات و راهنمایی های آن کمال استفاده را ببرند، لذا می طلبد هرچه بیشتر در این راه گام برداشته شود تا به آرمان های اول انقلاب دست پیدا کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha