جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
​در نگاه نتانیاهو، مسیحیان ابزار روسفیدی سال ها اشغال فلسطین هستند

حوزه/ شهردار شهر بیت لحم در بیانیه ای ضمن محکوم کردن گفته های نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در حمایت ظاهری از مسیحیان، سخنان او را تلاشی برای منحرف ساختن مردم از حقیقت اشغالگری اسرائیل دانست.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از imemc، شهردار بیت لحم در پاسخ به بیانیه روز یکشنبه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی دررابطه با وضعیت مسیحیان فلسطین گفته است، این بیانیه «تلاش دیگر اسرائیل برای منحرف ساختن حقیقت اشغال اسرائیلی و به ویژه اثرات منفی سیاست های اسرائیلی بر اجتماع مسیحیان فلسطین از سال 1948 تاکنون» است.

آنتون سلمان شهردار بیت لحم گفت: اگر آقای نتانیاهو نگران وضعیت مسیحیان فلسطین به ویژه در منطقه بیت لحم بود، زمین هایی را که به صورت غیرقانونی توسط رژیمش برای شهرک سازی از مسیحیان مصادره شده را بازپس می داد. او دیوار حائلی را که نخستین بار در 2000 سال مسیحیت میان بیت لحم و بیت المقدس فاصله انداخته را برمی داشت و دست از محدود کردن جنبش های فلسطینی از جمله هزاران مسیحی فلسطینی که در تبعید و آوارگی به سر می برند برمی داشت.

وی در ادامه بیانیه گفت: برای مثال تنها در اردن، چند کیلومتر دورتر، حداقل 20 هزار مسیحی فلسطینی از بیت لحم سکونت دارند که این افراد اجازه سر زدن به خانواده هایشان را ندارند و حتی اجازه ورود به شهر را در ایام کریسمس به خاطر محدودیت های گذاشته شده توسط ارتش اسرائیل را ندارند.

وی افزود: ما دوست داریم به آقای نتانیاهو یادآور شویم که خودش شهرک صهیونیستی هارحوما را بنا کرد و در سال 2015 اعلام کرد که هدف این کار جلوگیری از ارتباط میان بیت لحم و بیت المقدس است.

به گفته شهردار بیت لحم هم اکنون بیش از 100 هزار شهرک نشین صهیونیستی از تمامی اطراف بیت لحم را احاطه کرده اند که هدف اصلی این اقدام کاهش کنترل فلسطینی به کمتر از 13% این منطقه است و این اقدامات ایجاد هر گونه برنامه ای برای آینده شهر را غیرممکن ساخته است.

مسیحیت ابزار اسلام هراسی در دستان نتانیاهو

شهردار در ادامه ضمن اشاره به مغلطه های تاریخی در سخنان نتانیاهو که اخیرا در سخنانی خودش را «حامی مسیحیان» معرفی کرده، مسیحیت را در نگاه او ابزاری برای اسلام هراسی عنوان کرد و گفت: ما به آقای نتانیاهو توصیه می کنیم دست از سوءاستفاده از مسیحیان به عنوان ابزاری برای روسفیدی اشغالگری بردارد!

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha