پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
اربعین

حوزه/ حجت الاسلام عباس رضایی از راه اندازی ۲۰ کارون اربعین از نقاط مختلف استان کرمان، توسط مبلغین هجرت این استان خبر داد.

حجت الاسلام عباس رضایی معاون تبلیغ حوزه علمیه کرمان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در کرمان گفت: در روایات بسیاری بر زیارت امام حسین(ع) تاکید شده، حتی در پارهای از روایات از وجوب و فرض زیارت امام حسین(ع) یاد شده و بعضی از علما مانند علامه مجلسی و پدر بزرگوارشان یک بار زیارت اباعبدالله(ع) در طول عمر را واجب دانستهاند‌.

وی افزود: در این میان زیارت اربعین حسینی جایگاه ویژهای نزد بزرگان و علما داشته، به عنوان مثال مرحوم حاجی نوری استاد شیخ عباس قمی مستمرا به پیادهروی در ایام اربعین میپرداختند و سرانجام هم در مسیر بازگشت از زیارت امام حسین(ع)، جان به جان آفرین تسلیم کردند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه کرمان تاکید کرد: این پیادهروی یک نوع احترام و خضوع و‌خشوع است و از مصادیق تعظیم شعائر است. امروزه هم با توجه به هجمه دشنمان علیه شیعه و تلاش برای اختلاف افکنی میان صفوف مستحکم شیعیان و ‌دو ملت مسلمان ایران و عراق، احساس میشود که همه باید هرآنچه در توان دارند برای پررنگتر کردن این حرکت عظیم به کار گیرند.

حجت الاسلام عباس رضایی به برنامه معاونت تبلیغ در تقویت حرکت اربعین اشاره کرد و تصریح کرد: در همین راستا معاونت تبلیغ به کلیه مبلغین هجرت اعلام کرده است که مبلغین در صورت راه اندازی کاروان زیارتی از محل تبلیغ خود که شامل حداقال ۱۵ نفر و یا بیشتر باشد میتوانند بدون نیاز به ثبت مرخصی یا غیبت، به زیارت اربعین بروند و حضور آنها در این همایش میلیونی در راستای عملکرد تبلیغی منظور خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: این موضوع در روزهای گذشته به مبلغین هجرت اطلاع رسانی شده و مبلغین مورد تشویق و ترغیب برای راه اندازی کاروانهای زیارتی قرار گرفتهاند و تاکنون بیست کاروان از نقاط مختلف استان کرمان اعلام آمادگی کردهاند و در تدارک راه اندازی کاروانها هستند‌.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha