پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله بوشهری

حوزه/ دبیر شورای عالی حوزه های علمیه لزوم فراهم سازی زمینه حضور هر چه بیشتر مردم در پیاده روی عظیم اربعین حسینی تاکید کرد.

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، با بیان این که پیاده روی میلیونی اربعین، حقیقتاً یک حرکت بسیار باشکوه و باعظمتی است که در سال های اخیر به خصوص باعث حیرت جهانیان شده، ابراز داشت: بی شک حضور مردم ما در پیاده روی اربعین حسینی ، یک حضور معناداری است که هم واجد ارزش بالای معنوی است آن هم به خاطر بروز و ظهور میزان فوق تصور عشق و ارادت مردم ما به سید و سالار شهیدان و هم دارای ارزش بالای سیاسی و بین المللی است از این حیث که نشانه ای است از ظلم ستیزی و استکبارستیزی شیعیان و محبان حضرت سیدالشهدا(ع).

وی افزود: اساساً پیاده روی اربعین علاوه بر آن که یکی از مناسک مهم شیعی و اسلامی در رابطه با محبت خاندان پیامبر اکرم(ص) است خودش بالاترین مانور اقتدار و عظمت جامعه شیعی و اسلامی در برابر دشمنان محسوب می شود.

امام جمعه قم همچنین گفت: هر فردی که توفیق زیارت امام حسین(ع) در این ایام را پیدا می کند باید بداند که مورد عنایت ویژه خدای متعال و حضرات معصومین(ع) و امام زمان(عج) است و لذا ما باید هر چه بیشتر و بهتر مردم را به حضور در این مراسم دعوت کرده و زمینه لازم برای این مهم را فراهم کنیم.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر همین مراسم بین المللی پیاده روی به نام و یاد امام حسین (ع) و حضرت زینب (س) و امام سجاد(ع) مانور عظیمی است برای نشان دادن وحدت و یکپارچگی امت اسلامی و بلکه بالاتر از امت اسلامی یک حرکت فوق ادیان و مذاهب است چرا که در این مراسم اقشار مختلف مردم علاوه بر شیعیان و سایر مسلمین اعم از مسیحیان و آشوریان و کلیمیان و کسانی که به ظاهر ارتباطی با اهل بیت(ع) ندارند، حضور پیدا می کنند و این نشان می دهد که اساساً عشق و دلدادگی به امام حسین(ع) و راه و رسم ایشان ، فراتر از رنگ و نژاد و مذهب و ملیت است.

عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری همچنین اظهار داشت: طبعاً این حضور بی نظیر در همین سال های گذشته بازتاب جهانی قابل توجهی داشته هر چند که متاسفانه برخی رسانه های غربی آن را تا حدودی سانسور و بایکوت کرده اند اما با این وجود مسلم است که دشمن از این مانور وحدت و اقتدار امت اسلامی آن هم در منطقه ای که بیشترین توطئه ها و نقشه ها را در آن انجام داده اند ، به شدت هراس دارد.

وی خاطرنشان کرد: چنین ویژگی ها و شاخصه هایی می طلبد که تسهیلات بیشتری برای سفر زایران اربعین حسینی فراهم شود و دولت در این باره تلاش های بیشتری از خود نشان دهد تا افراد بیشتری بتوانند در این اردوی بزرگ و بسیار تاثیرگذار فرهنگی و معنوی حضور پیدا کنند.

آیت الله حسینی بوشهری در خاتمه گفت: بدون تردید هر چقدر که ارتباط مردم ما با اهل بیت عصمت و طهارت بیشتر شود، زمینه مساعد برای حفظ انقلاب و آرمانهای آن و ایستادگی در برابر دشمن بهتر فراهم می شود، کما این که به خصوص در رابطه با پیاده روی اربعین خواست جدی مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید و دیگر علما و همه مردم متدین بر لزوم فراهم سازی زمینه های حضور هر چه بیشتر مردم در این قضیه مهم است.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha