چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
حجت الاسلام رضا کمندانی معاونت تهذیب مدرسه امام خمینی(ره) کرمانشاه

حوزه/ معاون تهذیب مدرسه امام خمینی(ره)کرمانشاه با تاکید بر اینکه طلبه ای که با قرآن و اهل بیت(ع) اُنس بگیرد، در زندگی طلبگی دچار مشکل نمی شود، گفت: تلاوت قرآن نباید در بین طلاب مهجور بماند.

حجت الاسلام رضا کمندانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، با اشاره به آیه 9 سوره مبارکه اسراء«إِنَّ هَذَا الْقُرْآنَ يَهْدِي لِلَّتِي هِيَ أَقْوَمُ وَيُبَشِّرُ الْمُؤْمِنِينَ الَّذِينَ يَعْمَلُونَ الصَّالِحَاتِ أَنَّ لَهُمْ أَجْرًا كَبِيرًا» همانا این قرآن(خلق را) به راست و استوارترین طریقه هدایت می‌کند و اهل ایمان را که نیکوکار باشند به اجر و ثواب بزرگ بشارت می‌دهد، گفت: رمز موفقیت طلبه اُنس با قرآن و عترت(ع) است.

وی ادامه داد: امام صادق(ع)  فرمودند:«مَن قَرَا القُرآن و هو شابٌّ مُؤمِنٌ اختَلَطَ القُرآنُ بلَحمِهِ و دَمِهِ؛» هر جوان مؤمنی که قرآن بخواند، قرآن با گوشت و خون او را در می آمیزد. اُنس با قرآن در جوانی موجب می شود سبک زندگی طلبه با خط کش قرآن و سیره اهل بیت(ع) تنظیم شود.

معاون تهذیب مدرسه امام خمینی(ره) کرمانشاه با تمسک به گهربار حضرت رضا(ع)که فرمود: سزاوار است که انسان بعد از نماز صبح پنجاه آيه از قرآن مجيد را تلاوت کند، افزود: طلبه ای که قرائت با تدبر را در برنامه روزانه دارد، جوابگوی مشکلات روحی و روانی او خواهد بود.

وی در ادامه با ابراز نگرانی از مهجور ماندن قرآن در برنامه های آموزشی و قرار گرفتن در ردیف دروس جنبی حوزه های علمیه، گفت: تفسیر قرآن باید در برنامه دروس اصلی حوزه های علمیه باشند تا از مهجوریت بیرون بیایند.

حجت الاسلام کمندانی با تاکید بر اینکه طلبه ای که با قرآن و اهل بیت(ع) اُنس بگیرد در زندگی طلبگی دچار مشکل نمی شود، اظهار کرد: تلاوت قرآن نباید در بین طلاب مهجور بماند.

وی با توجه به نیاز مبرم طلاب جوان به اُنس بیشتر با قرآن و مفاهیم انسان ساز کلام الهی، گفت: اگر نهضت قرائت قرآن و تفکر قرآنی را تقویت کنیم، شاهد پویایی و رشد معنوی طلاب جوان خواهیم بود.

معاون تهذیب مدرسه امام خمینی(ره)کرمانشاه از اجرای برنامه های قرآنی در این مدرسه خبر داد و بیان داشت: قرائت هر روزه یک صفحه از قرآن از برنامه ای این مدرسه است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha