جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مديرحوزه علميه خواهران مازندران در نشست با سرپرست كانون مساجد

حوزه/ مدیرحوزه علمیه خواهران مازندران گفت: حدود یک هزار و ۵۰۰مسجد مازندران در طول سال باز هستند، اما در تعدادی از این مساجد، هیئت امنا افرادی کهنسال بوده که با جوانان و فعالیت های آنها به درستی برخورد نمی کنند و این مسئله، عدم استفاده درست از اين اماكن موثر را به همراه دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري «حوزه» در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین غفاری در دیدار با حجت الاسلام علیخانی، سرپرست ستاد هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد مازندران با بیان اینکه کانون های مساجد و حوزه علمیه یک مجموعه با ماموریت های مختلف هستند، گفت: طلبه های خواهر و برادر در هر دستگاه و نهادی حضور یابند، قطعا همانند سربازان امام زمان(عجل الله) به دین خدمت خواهند کرد.

وی با اشاره به  این که دشمن تلاش دارد با توطئه های مختلف، به مسجد، حوزه های علمیه و بسیج ضربه بزند، اظهار کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری، حوزه علمیه مادر نظام است و بايد از ظرفیت حوزه و حوزویان برای حفظ رکن رکین نظام استفاده شود.

مدیرحوزه علمیه خواهران مازندران افزود: باید همه نهادهای نظام ضمن انجام تکالیف دستگاهی، با هم افزایی و کارجمعی بگونه ای فعالیت نمایند که تمامیت ارضی، استقلال، سربلندی وکارآمدی نظام دینی حفظ شود.

وی با تاکید بر هم افزایی در فعالیت های دینی،  تصریح کرد: یکی از علل عدم هم افزائی بین سازمان های کشور، نظام آموزشی ما است که مردم جامعه را به کار گروهی عادت نداده است، در حالی که بسیاری از کشورهای پیشرفته، فرهنگ کارگروهی را به جای فعالیت انفرادی در نسل خود نهادینه می کنند؛ البته برای کار گروهی باید موانع موجود مرتفع و شرایط  لازم برای اجرای درست امور فراهم شود.

حجت الاسلام غفاری با بیان اینکه نظام تربیتی ما در آموزش و پرورش متاثر از زیرساخت های آموزشی گذشته و سوغات غرب است، اظهار کرد: رهبر انقلاب، در چند سال اخیر اجرایی نمودن سند تحول آموزش و پرورش را از ضروری دانسته و مسئولین را به این امر سفارش نمودند؛  اما متاسفانه هنوز به بهانه های مختلف نظیر سند بیست بیست و... از باب آزمون و خطا با این سند برخورد می شود.

وی در ادامه، از مساجد و تکایا به عنوان یکی از اماکن بسیار مهم و کانون های قدرت نظام اسلامی یادکرد و گفت: حدود یک هزار و 500مسجد مازندران در طول سال باز هستند، اما در تعدادی از این مساجد، هیئت امنا افرادی کهنسال بوده که با جوانان و فعالیت های آنها به درستی برخورد نمی کنند و این مسئله، عدم استفاده درست از اين اماكن موثر را به همراه دارد، لذا بهره مندي مناسب از  این ظرفیت های جامعه، نیازمند یک قدم بزرگ است و باید برای حضور جوانان در مساجد، به دنبال تغییر نگرش در هیئت امنا و به روز شدن افکار این قشر باشيم.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران با تاکید به اینکه چهره های انقلابی جوان در هر جایی كه حضور دارند موفق عمل می کنند، گفت:  باید سازمان اوقاف و امورخیریه در رابطه با هیئت امنا، سپاه در رابطه با پایگاه های بسیج، حوزه های علمیه در رابطه با تولید محتوا، سازمان تبلیغات اسلامی در رابطه با روحانیت و...گردهم آمده  و با هم  یک صدا و  همزبان شوند و بدور از کار انفرادی، بدنبال احیای ارزشهاي ديني به خصوص مساجد باشند.

وی افزود: حوزه علمیه خواهران آماده هر نوع همکاری با کانون های مساجد است، البته  بکارگیری طلبه های خواهر در کانونهای مساجد باید راهکارها ارائه شود.

حجت الاسلام غفاری بیان کرد: سیاست حوزه علمیه خواهران، همکاری با همه نهادهای نظام است، اما اگر دستگاهی بخواهد از طلبه ها استفاده ابزاری برای گرایش های سیاسی نماید، جلوی آن می ایستیم ، و زمانی که همه اینها در جهت تقویت نظام اسلامی باشد، پای کار هستیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: خواهران طلبه برای حضور در فعالیت های کانون های مساجد باید یک سری شاخصه هایی نظیر« خوش رفتار، باحوصله، خوش بیان، خوش چهره، خوش پوش به معنای مذهبی، اندیشه پاک سیاسی در خط ولایت، پشتکار » را دارا بوده و  دوره های روانشناسی، مردم شناسی و جامعه شناسی را طی نموده باشند تابتوانند به درستی قشر بانوان را در مساجد هدایت نموده و تاثیرگذار در این مسیر باشند.

انتهاي پيام۳۱۳/۴۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha