جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
همایش منطقه‌ای «طریق جاوید»

​حوزه/ معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان کردستان از برگزاری همایش منطقه‌ای «طریق جاوید»، با محوریت وحدت اسلامی از دیدگاه امام خمینی(ره) در کردستان اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، مجید آوج، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان کردستان، امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همایش فرهنگی- آموزشی طریق جاوید با هدف آشنایی دانشجویان با اندیشه های معمار کبیر انقلاب اسلامی، هر ساله بصورت منطقه ای و ملی توسط مرکز امام، ولایت فقیه و انقلاب اسلامی جهاددانشگاهی و با همکاری معاونت‌های فرهنگی واحدهای استانی برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان کردستان گفت: این همایش دانشجویی به همت جهاد دانشگاهی استان کردستان، مرکز امام و تعدادی از دانشگاه ها، مراکز دینی و نهادهای سطح استان و همزمان با آغاز هفته وحدت در روزهای 29 و 30 آبان ماه سال جاری در شهر سنندج برگزار می گردد.

اين مقام مسئول ادامه داد: موضوع این همایش با محوریت «وحدت اسلامی» از دیدگاه حضرت امام می‌باشد که با حضور اساتید و صاحب‌نظران حوزه و دانشگاه برای دانشجویان برگزار می‌گردد.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان کردستان با تاکید ضرورت آشنایی نسل جدید با اندیشه‌های حضرت امام خمینی(ره)، افزود: آشنایی نسل جدید خصوصاً جامعه دانشگاهی با اندیشه‌های امام(ره) باعث تقویت روحیه مسئولیت‌پذیری شده و افراد را از بی‌تفاوتی نسبت به مسائل جامعه دور می کند.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت پرداختن به وحدت اسلامی در این گردهمایی، اظهار داشت: توجه به فرصتی که به برکت نهضت امام خمینی(ره) در جهت احیای اندیشۀ دینی در قرن بیستم فراهم آمد و با توجه به آنچه که در دنیای کنونی می گذرد، باید در جهت وحدت و احساس تعلق مسلمین نسبت به هم و ایجاد «امت» نهایت تلاش بعمل آید و این بیداری اسلامی به انحای مختلف پایدار و جاوید بماند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha