جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
موکب های پذیرایی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قاضی دزفولی به تشریح اقدامات ستاد اربعین حسینی در شهرستان دزفول پرداخت و گفت: همه امکانات برای خدمت به زائران اربعین حسینی بسیج شده است.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی قاضی دزفولی، امام جمعه دزفول، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به اقدامات ستاد اربعین حسینی شهرستان دزفول، گفت: از مدت‌ها پیش جلساتی با نیروهای مردمی و مسئولان دولتی، ارگان‌ها، نهادها و مدیران، برگزار شد که طی مصوباتی تمهیدات لازم برای پذیرایی از زائران اباعبدالله الحسین(ع) در پایانه مرزی چذابه، در نظر گرفته شده است.

وی از راه‌اندازی مجتمع خدمات رفاهی شهرستان دزفول در پایانه مرزی چذابه خبرداد و اظهارداشت: این مجتمع رفاهی یکی از بزرگ‌ترین موکب‌های مرز است که یک خیمه آن مساحتی بالغ بر ۲۰*۲۰ داشته و خدمات متنوعی را به زائران ارائه می‌کند.

امام جمعه دزفول با اشاره به طبخ روزانه غذا در این مجتمع رفاهی، گفت: از سه روز پیش طبخ غذا شروع شده و پیش‌بینی می‌شود که آمار پخت در ایام پیک تردد زائرین به رقمی افزون بر ۴ هزار پرس در روز برسد، همچنین اکیپ‌های حلیم‌پزی نیز به صورت روزانه مشغول به فعالیت می‌باشند.

حجت الاسلام و المسلمین قاضی دزفولی، با بیان اینکه همه امکانات برای خدمت به زائران اربعین حسینی بسیج شده اند، بیان داشت: ستاد اربعین شهرستان دزفول متکفل جمع‌آوری کمک‌های مردمی و اطلاع‌رسانی جدیدترین اخبار اربعین برای زائرین حاضر در مرز بوده با توجه به گستردگی اقدامات آن، یکی از مواکبی است که حتی پس از اربعین نیز، خدمت رسان زوار خواهد بود.

وی با اشاره به احداث بیمارستان صحرایی در این مجتمع رفاهی عظیم، گفت: دانشگاه علوم پزشکی دزفول با احداث یک بیمارستان صحرایی و اتاق عمل با امکاناتی در حد توان، آماده خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی است.

امام جمعه دزفول، پیرامون اقدامات فرهنگی-تبلیغی روحانیون دزفولی، بیان کرد: حوزه علمیه همچون گذشته، متکفل انجام فعالیت‌های فرهنگی-تبلیغی است که در این راستا، جمعی از طلاب، روحانیون و اساتید حوزه به بیان آموزه‌های عاشورایی اباعبدالله الحسین(ع) پرداخته تا در کنار شور حسینی زوار طریق العشق، شعور و معرفت آن‌ها را نیز توأمان افزایش دهند.

حجت الاسلام و المسلمین قاضی دزفولی تصریح کرد: بحمدالله مردم دزفول یکدل و همگام تلاش می‌کنند تا إن شاءالله با اقدامات نیکی که برای زائران اباعبدالله الحسین(ع) انجام می‌دهند، ذخیره‌ای برای آخرت خود جمع‌آوری کنند.

وی در پایان گفت: إن شاءالله با کمک مشتاقان اباعبدالله الحسین(ع) بتوانیم مراسم با شکوه اربعین حسینی که مانور بزرگ جهان اسلام است را به بهترین شکل برگزار کنیم و بار دیگر به دشمنان پیام دهیم که قدرت اهل‌بیت(ع) فرای هر قدرت دیگری است.

 

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha