پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
کد خبر: 465762
۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۲
حجت الاسلام قاصری

حوزه/ رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بیرجند گفت: با این تهاجم فرهنگی که بر علیه ایران اسلامی وجود دارد، و دشمنان علیه دین و اعتقادات ما در حال تبلیغ هستند، لذا آینده به طلاب با دانش نیازمند است.

به گزارش خبرنگار «حوزه» در بیرجند، حجت الاسلام علی قاصری، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بیرجند در جمع طلاب حوزه علمیه امام صادق(ع) قهستان، اظهار کرد: هنگامی که انسان به سن بلوغ می رسد قلبش به ماند یک لوح صاف و درخشان است، زیرا نه گناهی انجام داده و نه مرتکب خطایی شده است.

وی افزود: هر گناه و خلافی که صورت می گیرد، به مانند یک نقطه سیاهی است که در قلب سفید یک جوان نقش می بندد و اگر مراقب نباشد و این گناه ها هر روز زیادتر گردد، قلب سفیدش به یک قلبی سراسر سیاه و تاریک تبدیل می شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بیرجند  خاطر نشان کرد: برخی ها به این دلیل شقی القلب هستند که بر روی قلبشان آنقدر لکه های سیاه ایجاد شده که به زنگار رسیده و جایی برای تابش نور معنویت وجود ندارد.

حجت الاسلام قاصری با بیان اینکه وقتی انسان قلبش زنگار گرفت، هیچ سخن حقی بر آن اثر نمی گذارد، تصریح کرد: اینکه در صحرای کربلا امام حسین(ع) چندین بار یزیدیان را نصیحت کردند اما در هیچ کدامشان کارساز نشد به این دلیل بود که قلب هایشان زنگار گرفته بود و نمی توانستند سخنان حق را بشنوند.

وی ادامه داد: کسی که گناه می کند اگر تا چند ساعت بعد استغفار و توبه کند، خداوند گناهش را پاک می کند، اما اگر استغفار نکند و توبه را به تأخیر اندازد، آن لکه در قلبش می ماند و به تدریج پیشرفت می کند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بیرجند یادآور شد: خداوند می فرماید برای انجام هر حسنه ی انسان، 10 حسنه می نویسد، لذا باعث شرم است که در روز قیامت کفه ترازو گناهانمان از حسنه ها سنگین تر باشد.

حجت الاسلام قاصری با بیان اینکه گشتن در تلگرام و اینستگرام همه اتلاف وقت است، تأکید کرد: طلبه ها باید قدر وقتشان را بدانند و از امکاناتی که در اختیارش قرار داده اند نهایت استفاده را برده و به درس خواندن و آموزش علم بپردازد.

وی افزود: با این تهاجم فرهنگی که بر علیه ایران اسلامی وجود دارد، و دشمنان علیه دین و اعتقادات ما در حال تبلیغ هستند، لذا آینده به طلاب با دانش نیازمند است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بیرجند مطرح کرد: دشمن نوع نگاه ها را تغییر داده است زیرا آنقدر شبهات قوی شده است که مردم را از آن آرمان های ابتدایی خود دور کرده اند.

حجت الاسلام قاصری ابراز داشت: امروز وظیفه‌ی طلبه هایی که می خواهند مبلغ دین شوند بسیار سخت شده، لذا می طلبد تا تلاش ها بیشتر شود و برای هر شبهه پاسخی قانع کننده ارائه گردد.

وی اضافه کرد: شروط ابتدایی برای هر طلبه، تهذیب نفس و سپس درس خواندن است تا پس از کسب علم، مردم را آگاه کند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بیرجند خاطر نشان کرد: تهاجمی که امروز وجود دارد در حال خدشه دار کردن اصل انقلاب و اسلام است، پس بنابراین باید هوشیار باشیم.

حجت الاسلام قاصری با بیان اینکه ابتدا باید خودسازی را از خود شروع کنیم، زیرا در غیر این صورت نمی توانیم در دیگران تأثیرگذار باشیم، گفت: اگر می بینیم پیامبر اکرم در امر تبلیغ خود موفق بوده به این دلیل است، که خود اهل عمل بود و هر آنچه که می گفت به آن عمل می کرد.

وی با اشاره به اینکه هر انسان از زمانی که به دنیا می آید تا زمانی که از دنیا می رود مدیون موقوفات است، یادآور شد: طلبه ها باید همیار و بازوی مدیر خود باشند و به دنبال موقوفات و وقفیات جدید باشند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بیرجند در پایان گفت: طلبه نباید به دنبال کسب پست و مقام باشد، بلکه تنها هدفی که باید دنبال کند، کسب علم است.

انتهای پیام/ط

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha