جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
استاد عرفان

استاد حوزه علمیه گفت: حجت الاسلام والمسلمین عرفان در زمان ما در عبودیت بی مانند بود، برای خدا تلاش می کرد و هرگز اهل تکلف نبود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» مراسم چهلمین روز درگذشت عالم وارسته و استاد حوزه علمیه حجت الاسلام والمسلمین حسن عرفان  شامگاه پنجشنبه در مسجد چهارمردان قم برگزار شد.

در این مراسم آیت الله مصباح یزدی، آیت الله علوی بروجردی، حجت الاسلام حسینی قمی و حجت الاسلام فرحزاد از وعاظ مطرح کشور و حجت الاسلام اکبری نماینده ولی فقیه در سپاه قم حضور داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین رهنمایی در این مراسم طی سخنانی با بیان اینکه حجت  الاسلام عرفان نسبت به امامزادگان علاقه خاصی داشت و به زیارت آن ها می رفت گفت:عالم بسیار است اما عالمی که اینگونه معتقد و باورمند باشد زیاد نیست.

وی با بیان اینکه علامه طباطبایی(ره) چنان عقیده ای داشت که هر روز آرام آرام به حرم حضرت معصومه(س) می رفت و درهای حرم را می بوسید تا به ضریح مطهر برسد افزود: این کارها و عقاید است که عظمت یک انسان را بالا می برد.

این سخنران تأکید کرد: عقیده و باور به قرآن و اهل بیت(ع) است که آیت  الله بروجردی را بالا برد و حجت الاسلام و المسلمین عرفان نیز از این ویژگی برخوردار بود.

وی با بیان اینکه شیخ عرفان، الحرمه را شناخت نسبت به بزرگان و ادای احترام به آن ها معنا می کند خاطرنشان کرد: علم و دانش به تنهایی انسان را بالا نمی برد و لذا باید در کنار علم این عشق و ایمان نیز وجود  داشته باشد و حجت الاسلام و المسلمین عرفان نیز اینگونه بود.

حجت الاسلام والمسلمین رهنمایی با بیان اینکه رسول خدا(ص) به حضرت علی(ع) می فرمود اگر یک نفر توسط تو هدایت شود برایت از انچه در دنیا و اخرت است بالاتر و برتر است گفت: کسی که پای منبر این عالم می نشست تحت تأثیر قرار می گرفت؛ حجت الاسلام عرفان مشکلات افراد را می شنید، به ان ها مشاوره می داد و ان ها را حل می کرد.

وی افزود: کتاب های «فرهنگ غلط های رایج»،«  پدر و مادر در فرهنگ اسلامی»،« وسواس و درمان آن» و « ترجمه و شرح جواهر البلاغه» از برخی آثار این عالم وارسته است.

این واعظ توانا عنوان کرد: حجت الاسلام و المسلمین عرفان اصول ارتباطات حاکم بر زندگی رسول خدا(ص) که اسوه هستند را در چهار چیز برشمرد از جمله عبودیت، صداقت، تکریم و احسان.

وی با اشاره به اینکه حجت الاسلام والمسلمین عرفان در زمان ما در عبودیت بی مانند بود ابراز داشت: این عالم بزرگ بین رفتار و کردار فرق می می گذاشت، قران را بسیار زیبا می دید و ان را تفسیر می کرد.

حجت الاسلام والمسلمین رهنمایی با بیان  اینکه حاج شیخ حسن عرفان برای خدا تلاش می کرد و هرگز اهل تکلف نبود گفت: آیت الله اعرافی مدیر حوزه  های علمیه ابراز داشت که باید زندگی این عالم وارسته به عنوان اسوه و الگو برای طلاب نوشته شود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha