جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آموزش و پرورش

حوزه/ مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس، تحقق عدالت آموزشی را از مهمترین اهداف آموزش و پرورش دانست و گفت: هیچ دانش آموزی نباید در نظام اسلامی از تحصیل باز بماند، چراکه عدالت ایجاب می کند اگر دانش آموزی نباید به دلیل عدم دسترسی به مکان های آموزشی، مشکلات مالی و دور بودن از مدرسه ترک تحصیل کند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از شیراز، عسکر نجفی، ظهر امروز پیش از خطبه های نماز جمعه که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار شد، با اشاره به اهمیت تعلیم و تربیت به عنوان یکی از ارکان اصلی جامعه، اظهار داشت: در نظام اسلامی و در دین اسلام به تعلیم و تربیت اشاره ویژه ای شده است که ارزش آن در جامعه را برای ما روشن می کند.

وی، آموزش پرورش را زیر بنای توسعه کشور دانست و افزود: آموزش پرورش نقش عظیمی در توسعه جامعه دارد، همچنین بعد از انقلاب با نگاه مسئولان به این نهاد تلاش های مطلوبی به عمل آمده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس با بیان اینکه انقلاب اسلامی طومار نفوذ بیگانگان را در دستگاه آموزش و پرورش بسته است، تصریح کرد: هدف ما در آموزش و پرورش تربیت انسان های متعهد و گسترش عدالت آموزشی است.

وی خاطرنشان کرد: سند تحول بنیادین امروز فصل الخطاب تمام افرادی است که برای این نهاد برنامه ریزی می کنند، باید در تبیین این سند تمام تلاش خود را به کار بگیریم، چرا که تنها راه برون رفت از پیچ و خم های آموزش پرورش به این سند بستگی دارد.

نجفی عنوان کرد: آموزش و پرورش فارس با ۸۶۰ هزار دانش آموز و بیش از ۸ هزار واحد آموزشی و بیش از ۴۰ هزار کلاس درس وظیفه آموزش دانش آموزان را بر عهده دارند که از این تعداد دانش آموز بیش از ۳۰۰ هزار نفر در شیراز حضور دارند و ۲۰ هزار فرهنگی کار خدمت به این دانش آموزان را بر عهده دارند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان فارس ابراز کرد: هیچ دانش آموزی نباید در نظام اسلامی از تحصیل باز بماند، چراکه عدالت ایجاب می کند اگر دانش آموزی نباید به دلیل عدم دسترسی به مکان های آموزشی، مشکلات مالی و دور بودن از مدرسه ترک تحصیل کند.

وی ادامه داد: امروز با حدود ۱۴۰ مرکز شبانه روزی در استان توانسته ایم دانش آموزان محروم را در این مدارس نگاه داریم.

نجفی با اشاره به اینکه بیش از دو هزار نیرو در دانشگاه فرهنگیان در حال تحصیل هستند، ادامه داد: امسال حدود ۴۰ مدرسه به مدارس استان اضافه شده است، همچنین آمار ها نشانگر وضعیت مطلوب مدارس غیر دولتی در استان است.

وی تاکید کرد: ما در آموزش و پرورش به دنبال ترویج فرهنگ نماز، قرآن و عترت از راه های اجرای برنامه ها هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس به برگزاری کنکور سراسری اشاره و عنوان کرد: کنکور در کشور به بنگاه هایی که برای مردم هزینه می تراشند تبدیل شده است، کنکور سراسری به عنوان اینکه در کشور کارآمد نیست، وجود دارد، حضور در دانشگاه با این رویه مناسب نیست.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha