پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سید صدرالدین قپانچی  امام جمعه نجف اشرف

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید صدرالدین قپانچی امام جمعه نجف اشرف با اشاره به فرا رسیدن روزهای زیارت اربعین تاکید کرد: ملت عراق از تمامی مردم سرتاسر جهان استقبال می کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید صدرالدین قپانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه نماز جمعه گفت: عراق با انتخاب رؤسای قوای سه گانه به پیروزی سیاسی دست یافت و همچنین در جنگ با داعش و فتنه تجزیه پیروز شد.

یمن در آستانه بزرگترین بحران گرسنگی جهان است

امام جمعه نجف اشرف به گزارش های سازمان ملل متحد که گفته یمن در آستانه بزرگترین بحران گرسنگی در جهان قرار دارد اشاره کرد و سکوت جهانی را در برابر بحران گرسنگی یمن محکوم کرد و خواستار تحقیق در خصوص مسئله خاشقجی شد.

وی در بخش دیگر اظهارات آمریکا در خصوص حزب الله که آن را یکی از گروهک های تروریستی برون مرزی دانست، محکوم کرد.

حجت الاسلام و المسلمین قپانچی در خطبه دینی به شهادت امام حسن (ع) اشاره کرد و گفت: امام حسن (ع) به نهی از منکر عمل و در راه خداوند جهاد کرد.

وی با اشاره به اینکه دو نوع جانفشانی داریم که یکی سود و دیگری زیان در پی دارد، افزود: اگر جانفشانی سودمند باشد؛ اهل بیت (ع) جان خود را در راه دین فدا می کنند و اگر زیان داشته باشد، اقدامی نمی کنند.

امام جمعه نجف اشاره کرد: امیرالمؤمنین (ع) با خلفای سه گانه نجنگید، امّا با خوارج مبارزه کرد؛ چراکه از نظر رسول اکرم (ص) و امام (ع) سودمند بود.

وی ادامه داد: امام حسین (ع) در زمان معاویه قیام نکرد؛ چراکه بی نتیجه و زیانبار بود.

حجت الاسلام و المسلمین قپانچی در بخش دیگر به انتفاضه صفر سال 1977 میلادی که به مناسبت اربعین اتفاق افتاد، اشاره کرد و گفت: امروز به برکت خون مجاهدین میلیون ها نفر در این زیارت شرکت می کنند و شیعیان ثابت کردند که جانشان را در کف دست هایشان قرار دادند.

وی اشاره کرد: انتفاضه ماه صفر دلیلی است بر ولایت شیعه با اهل بیت (ع) و دشمنی رژیم بعثی با امام حسین (ع) بود.

آیت الله سیستانی ثمره آیت الله خوئی و شهیدان صدر است

امام جمعه نجف با اشاره به سالروز رحلت آیت الله سید ابوالقاسم خوئی گفت: آیت الله خوئی آمده شهادت بود و در شرایط مبهمی فوت کرد.

وی افزود: آیت الله سیستانی ثمره آیت الله خوئی، شهیدان صدر و شهید محراب است.

حجت الاسلام و المسلمین قپانچی با اشاره به زیارت اربعین و اینکه ملت عراق از تمامی مردم سرتاسر جهان استقبال می کند، افزود: روایت ها به فضل پیاده روی اربعین اشاره دارند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha