پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
موکب حسینی

حوزه/ طبق بررسی های به عمل آمد و نیز گزارش های رسیده تمام زیرساخت های موجود برای پذیرایی، اسکان، ایجاد موکب و... در سطح استان کردستان مهیاست و از این حیث مشکل خاصی دیده نمی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، نشست بررسی چگونگی برپایی مراسم اربعین حسینی در استان کردستان، عصر امروز مدیر حوزه علمیه استان کردستان، معاونین، اساتید و... در حوزه علمیه استان کردستان برگزار گردید.

در این مراسم، حجت الاسلام و المسلمین عباس عربیان، مدیر حوزه علمیه استان کردستان با اشاره به اهمیت اربعین امسال، اظهار داشت: برخی از حوادث و رویدادهای پیرامون باعث شده است که هرچه باشکوه تر برگزار شدن اربعین حسینی امسال از اولویت ها باشد.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان تاکید کرد: اربعین حسینی که بزرگترین حرکت و اجتماع جهان اسلام می باشد، باید از سالهای گذشته منظم تر و باشکوه تر برگزار شود که خوشبختانه تمهیدات آن در استان کردستان اندیشیده شده است.

حجت الاسلام و المسلمین عربیان افزود: اداراتی مانند تبلیغات اسلامی، اوقاف و امور خیریه و... در این راستا ما را برای برپایی اربعین حسینی در خور شان زائران امام حسین علیه السلام در این استان یاری خواهند کرد.

در ادامه این مراسم، علی اصغر دریایی، مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه استان کردستان نیز با اشاره به اهمیت دوچندان برگزاری مراسم اربعین امسال گفت: امسال تمام نگاه ها به سمت برگزاری اربعین حسینی در کربلای معلی است، لذا باید آنچه در توان داریم در طبق اخلاص بگذاریم.

دریایی با اشاره به اینکه زوار حرم امام حسین (ع) در مسیر حرکت خود باید همواره با بینش و هوشیار باشند، افزود: متاسفانه چند سالی است که برخی از جریانات منحرف دینی با حمایت کشورهای غربی به دنبال به انحراف کشیدن موضوع اربعین و استفاده ابزاری از آن برای تشدید اختلافات در جهان اسلام هستند، لذا زوار در طی مسیر خود همواره هوشیار و با بصیرت کامل رفتار کنند.

مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه استان کردستان در ادامه با اشاره به اینکه تمهیدات لازم در تمامی شهرستانهای استان برای پذیرایی از زائرین اربعین حسینی اندیشیده شده است، گفت: خوشبختانه طبق بررسی های به عمل آمد و نیز گزارش های رسیده تمام زیرساخت های موجود برای پذیرایی، اسکان، ایجاد موکب و... در سطح استان مهیاست و از این حیث مشکل خاصی دیده نمی شود.

در ادامه این نشست، هریک از حاضرین نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود درباره نحوه برگزاری مراسم اربعین حسینی در استان کردستان را مطرح نمودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha