سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حسینی قزوینی

حوزه/جوانانی که جذب این فرقه ها می شوند به دلیل عشق به امام حسین(ع) و عرق ولایی است، ماهم باید از این عشق آنها استفاده کنیم و آنها را جذب کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،حجت الاسلام والمسلمین حسینی قزوینی بعد ازظهر امروز در نشست علمی که با موضوع نقد فرقه انحرافی احمدبن الحسن  در مدرسه علمیه مهدی موعود(عج) در قم برگزار شد با بیان اینکه انحرافات این فرقه تنها مربوط  به این زمان نیست، بلکه به سالهای دور برمی گردد، گفت: اما این سالها به دلیل حضورگروهای تروریستی مانند داعش در منطقه، این نوع تفکرات مانند فرقه منحرف احمد بن الحسن رنگ و بوی جدی تری به خود گرفته است.

رئیس مؤسسه ولی عصر(عج) افزود:متاسفانه این فرقه توانسته دوستدارانی جمع کند و دلیل این قضیه عدم اطلاعات درست از این نوع فرقه ها و فریب و گول خوردن به ظواهر این فرقه است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قزوینی بابیان اینکه در شرایطی هستیم که قرار است تا چند روز دیگر راهپیمایی بزرگ اربعین برگزار شود، گفت: راهپیمایی اربعین باعث شده، جبهه استکبار به وحشت بیفتد. الان تمام تلاش شان این است هر طوری این راهپیمایی را ناامن کنند و کاری کنند مردم دراین راهپیمایی بزرگ اربعین شرکت نکنند.

رئیس مؤسسه ولی عصر(عج) بابیان اینکه احمد بن الحسن چند سالی است که وارد صحنه شده و حتی توانسته در راهپیمایی اربعین حضور جدی داشته باشد، گفت: این گروه توانسته با جوانان ایرانی زیادی در اربعین ارتباط برقرار کند.  در حال حاضر این خطر بزرگی است که در راهپیمایی اربعین جوانان شیعه را تهدید می کند.

وی بابیان اینکه این گروه و فرقه در سال گذشته در راهپیمایی اربعین در موکب 519 حضور داشت و افکار غلط و بی اساس خود را تبلیغ می کرد و حتی شماره تلفن زیادی برای ارتباط با جوانان گرفتند، افزود: بعد از شناسایی این گروه، خطر این فرقه به مسئولین حوزه اعلام شده است و افرادی برای مبارزه با این گروه تربیت شده اند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قزوینی بابیان اینکه مبارزه با این فرقه نیاز به بحث علمی نیست، بلکه نیازمند به ضربه زدن به مبانی فکری هستیم، اظهار داشت: تلاش شده این مبانی تبدیل به کلیپی شود و دراختیار علاقه مندان علم قرار گیرد.  

رئیس مؤسسه ولی عصر(عج) در ادامه در مقام نقد این فرق گفت: اولین نکته این است این آقا در عین حال که خود را فرزند حضرت مهدی(ع) می داند، در کتاب خود مدعی کلمات کفر آمیز است، آیا می توان کسی که همچین ادعایی دارد، بگویم او مهدی موعود است.

وی بابیان اینکه این فرد معتقد است که مرجعیت مانع حضور حضرت مهدی(ع) هست، ابراز داشت: این تفکرات نشان می دهد که خطر این گروه از منافقین و داعش به مراتب بیشتر است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قزوینی بابیان اینکه وقتی از او سوال می کنند آیا امام مهدی جد شما است، پاسخ درستی نمی دهد، اظهارداشت: بالاخره نفهمیدیم این آقا فرزند حضرت مهدی است یا نه.

رئیس مؤسسه ولی عصر(عج) افزود: این ها روایتی را مطرح می کنند و از این روایت به نفع خود استفاده می نمایند، می گویند پیامبر(ص) شب رحلت به حضرت علی گفتند« دواتی را آماده کن و گفت بعد من 12 امام خواهد آمد و بعد از حضرت مهدی، 12 امام دیگر خواهد آمد و اولین امام تو خواهی بود و نام تو مهدی است که بعد امام دوازدهم خواهی آمد. 

وی عنوان کرد: اگر احمد بن الحسن معتقد است  امام مهدی هست که بعد 12 امام خواهم آمد، سؤال این است اگر تو مهدی هستی پس نام امام دوازدهم چه چیزی است. اگر او هم مهدی باشد پس نام تو نباید مهدی باشد باید علی باشد. اینها نشان می دهد دروغگو کم حافظه است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قزوینی گفت: این فرد معتقد است و می گوید:من همان یمانی هستم که پیامبر(ص) بشارت آن را داد؛ این حرف هم درست نیست، چون یمانی از یمن و از شهر صنعا است، بعد کسی که از یمن می آید دجال است نه یمانی.

رئیس مؤسسه ولی عصر(عج) افزود: اگر تو یمانی هستی، اما روایت داریم که یمانی و دجال در یک روز خروج و ظهور می کنند، اگر تو یمانی و دجال هستی پس سید سفیانی کجا است. باز این یکی ازدروغ های او است.

وی عنوان کرد: باز او در جای معتقد است پیش پدرم حضرت مهدی درس خواندم، اگر پیش حضرت مهدی درس خواندی، مسائل نظامی و سایر مسائل ازکجا یاد گرفتی.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قزوینی گفت: در رابطه با حضرت یونس، معتقد است یونس درشکم ماهی مرد و وارد جهنم شد. یونس درآنجا قارون را دید و گفت می خواهم کفریات خود را اعلام کنم. اینها حرفهای است که احمد بن الحسن می زند، ولی درمقایسه با قرآن می بینیم این حرفهای کفر آمیزی است که او می گوید.

رئیس مؤسسه ولی عصر(عج) افزود: قرآن می گوید به سبب توبه او را ازشکم ماهی نجات دادیم و اگرمؤمنین توبه کنند، آنها راهم نجات خواهیم داد، ولی احمد سخن از کفر حضرت یونس می گوید.

وی بابیان اینکه این فرد حتی از امامین حضرت علی(ع) و امام حسین(ع) نگذشته و توهین می کند، افزود: این جوانانی که جذب این فرقه می شوند به دلیل عشق به امام حسین(ع) و عرق ولایی است، ماهم باید از این عشق آنها استفاده کنیم و آنها را جذب کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قزوینی بابیان اینکه بعضی افراد تا درب جهنم می روند، ولی به دلیل عِرق مذهبی وعشق به امام حسین(ع)، به وسیله اهل بیت(ع) نجات پیدا می کنند، ابرازداشت: اگر درعمرمان برای مظلومیت امام حسین(ع) خالصانه گریه کنیم، یقین داشته باشید که این گریه خالصانه ما را نجات خواهد داد.

رئیس مؤسسه ولی عصر(عج) افزود: این فرد معتقد بود که  امام علی(ع) همان انسان است و او در خیر و زیان است و از پیامبر(ص) بالاتر است. اینها توهین های است که این فرد به حضرت علی(ع) می کند.

وی عنوان کرد: اما باید گفت منظور از انسان در سوره عصر که درخسران است، دشمنان ما اهل بیت(ع) است، ولی احمد بن الحسن می گویدمنظور ازانسان، حضرت علی(ع) است.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha