جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
ذلت آل سعود و لباس انگلیس و آمریکا بر تن شیوخ مزدور تفرقه افکن

حوزه/ آل سعود از ما ضربه هویتی خورد، چرا که آنها سردمداران جهان اسلام بودند و خود را یکه تاز و خادم حرمین می دانستند، برای همین، در کشورهای اسلامی نفوذ کرده بودند، ولی انقلاب امام خمینی(ره) بر همه اینها خط بطلان کشید و واقعیت سر سپردگی رژیم آل سعود را برای همگان روشن کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، دکتر احمد نواب در نشست سیاسی طلاب موسسه آموزش عالی حوزوی مجتهده امین(ره) اصفهان، با اشاره به دلایل آغاز جنگ ایران و عراق گفت: جنگ تحمیلی طولانی ترین جنگ در قرن ما بوده است و زمان جنگ جهانی اول و دوم به مقدار هشت سال دفاع مقدس نبوده است.

وی در خصوص عدم موفقیت صدام در جنگ هشت ساله گفت: صدام تحلیل درستی کرد زمان را خوب شناخت و به موقع این کار را کرد و جنگی را بر ما تحمیل کرد، اما سه عنصر را در ایران ندیده گرفته بود و همین عناصر باعث شد که ما ورق جنگ را برگردانیم، یکی وجود رهبری خردمندانه و بی نظیر حضرت امام(ره) بود، آنقدر رهبری حضرت امام جامع و کامل و بدون ابهام بود که باعث شد همه مردم وارد بحث جنگ شوند. دیگری بصیرت و هوشیاری مردم بود که متاسفانه الان احساس می‌شود بخشی از مردم در این جنگ اقتصادی خوب عمل نمی‌کنند، ولی در آن موقع مردم بصیرت بسیار بالا و حضور با شکوهی داشتند، نکته سوم این که ایمان و عشقی که به سیدالشهدا علیه السلام در آحاد ملت و به خصوص در جوانان بود، این سه رکن باعث شد که ما علیرغم همه مشکلات سیاسی اقتصادی و نظامی ورق جنگ را برگردانیم و به نحوی پیش برود که برای مردم ما افتخار آفرین باشد.

این کارشناس سیاسی ادامه‌داد:  ایران سه دشمن و سه معارض در منطقه دارد، یکی از آنها استکبار است که به منابع و منافع ما طمع دارد این که می گوییم آمریکا و غرب به منابع نفتی ما طمع دارند به این خاطر است که چاه‌های نفت ایران جزء چاه‌های عمیق جهان است و برداشت و استخراج آن هزینه بر است، از طرف دیگر آخرین منایع نفتی جهان است و روزی خواهد رسید که نفت آمریکا و عربستان تمام می‌شود و همه نگاه ها به سمت ایران متوجه می‌شود.

وی، دومین دلیل طمع و گرایش قدرتهای جهانی به ایران را در موقعیت استراتژیک ایران دانست و گفت: رژیم جعلی اسرائیل از ما وحشت دارد و هویت خود را در تعارض با ایران می‌بیند، چرا که اسرائیل از وقتی انقلاب اسلامی پیروز شده است در همه اهداف خود ناکام مانده است.

 نواب، عربستان را دومین کشوری دانست که نسبت به جمهوری اسلامی کینه دارد و افزود: آل سعود از ما ضربه هویتی خورد، چرا که آنها سردمداران جهان اسلام بودند و خود را یکه تاز و  خادم حرمین می دانستند، برای همین، در کشورهای اسلامی نفوذ کرده بودند، ولی انقلاب امام خمینی(ره) بر همه اینها خط بطلان کشید و واقعیت سر سپردگی رژیم آل سعود را برای همگان روشن کرد.

وی اضافه کرد: با وجود این همه دشمن که همیشه هم بوده و هست، تا وقتی که دشمن چراغ سبزی از داخل نبیند هیچ وقت به ما حمله نمی‌کند.

نواب ابراز داشت: امروز مشکلات اقتصادی داریم که بخشی از آن داخلی و بخشی خارجی است، اما کوچک ترین آوازه اختلاف می‌تواند به تضعیف جمهوری اسلامی و ایران منجر شود.

وی اظهار کرد: چند سالی است که مسائل اقتصادی در صدر فرمایشات مقام معظم رهبری است و در حال حاضر مردم ما وضعیتی را می بینند که تاکنون تجربه نکرده بودند، وضعیت اقتصادی ما نسبت به زمانی که جنگ شروع شد خیلی بهتر است و اصلا قابل مقایسه نیست.

این کارشناس سیاسی در ادامه گفت: علیرغم این که سطح سواد مردم بالا رفته، اما مشکلی که در ایران وجود دارد این است که بیش از حد دهان بین شده‌ایم و به کانال ها و شبکه ها مجازی مراجعه می‌کنیم.

 نواببه سخنان ترامپ در خصوص چهل سالگی انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: ترامپ گفته ایران نمی‌تواند چهلمین سال پیروزی خود را ببیند و تا این سال انقلاب را ساقط می‌کند! این یک خواب اشفته است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha