شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام محمد اسماعیل قلی پور - امام جمعه بابلسر

حوزه/ امام جمعه بابلسر با بیان این که راهپیمایی اربعین حسینی بستری برای گسترش فرهنگ عاشورایی در جامعه اسلامی است، گفت: باید از این ظرفیت ارزشمند در جهت نهادینه سازی فرهنگ ایثار، ظلم ستیزی، استکبار ستیزی و شهادت طلبی بهره گیریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام محمد اسماعیل قلی پور، امام جمعه بابلسر امروز در مراسم بدرقه جمعی از کاروان های اربعین حسینی گفت: ایام اربعین فرصت ارزشمند برای جهان اسلام است و فرصتی است تا اتحاد اسلامی به نمایش گذاشته شود.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با بیان این که راهپیمایی اربعین تجلی گاه شور و شعور جوانان عاشورایی است، افزود: ماندگاری نهضت عاشورا در زنده نگه داشت حماسه اربعین است.

حجت الاسلام قلی پور با اشاره به این که همه توان دشمن در سال های اخیر در جهت کاهش حضور مردم در راهپیمایی اربعین حسینی به کار گرفته شد، گفت: راهپیمایی امسال اربعین حسینی باید به گفتمان انقلاب اسلامی و حمایت  از مظلومین فلسطین و یمن تبدیل شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که حضور میلیون ها زائر حسینی در مراسم اربعین نشان می دهد این اجتماع عظیم امروز جهانی شده، خاطرنشان کرد: این اجتماع فرصت بسیار ارزشمندی برای معرفی مناسب اهل بیت(ع) به جامعه جهانی است.

امام جمعه بابلسر با تأکید براین که باید از ظرفیت اربعین حسینی در جهت تقویت وحدت امت اسلامی بهره گیریم، تصریح کرد: اربعین حسینی نمایش قدرت جهان اسلام در برابر توطئه دشمنان و بدخواهان دین است.

حجت الاسلام قلی پور با بیان این که راهپیمایی اربعین حسینی بستری برای گسترش فرهنگ عاشورایی در جامعه اسلامی است، خاطرنشان کرد: باید از این ظرفیت ارزشمند در جهت نهادینه سازی فرهنگ ایثار، ظلم ستیزی، استکبار ستیزی و شهادت طلبی بهره گیریم.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز دنیا نیازمند بهره گیری از معارف اهل بیت(ع) است، تصریح کرد: بشر امروز بدون بهره گیری از این معارف ارزشمند دینی نمی تواند مسیر صحیح زندگی را طی کند و دچار انحراف خواهد شد.

امام جمعه بابلسر با تأکید بر این که باید در مقابله با دشمنان دین و اسلام ناب، فرهنگ عاشورایی را در جامعه جهانی گسترش دهیم، بیان داشت: اربعین حسینی یک فرصت ارزشمند در جهت مقابله با اندیشه های تکفیری و دشمنان اسلام ناب است.

حجت الاسلام قلی پور از امام حسین(ع) به عنوان کشتی نجات جهان بشریت یاد کرد و گفت: این فرصت بزرگی که در اربعین حسینی به وجود آمده یک موهبت الهی است که باید با بهره گیری از آن در مسیر سعادت و تعالی حقیقی قرار گیریم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha