جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین حسینی کوهساری ، مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه و مدیرعامل خبرگزاری حوزه

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری، گفت: هم‌اکنون بزرگ‌ترین بایکوت رسانه‌های جهانی در خصوص اربعین حسینی اتفاق افتاده است، به این دلیل که اربعین در یک بازه زمانی دو هفته، اثبات می‌کند اسلام دینی تمدنی و اتفاقاتی که حول محور آن جریان دارد، در تراز یک حرکت تمدنی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت الاسلام و المسلمین سید مفید حسینی کوهساری، مسئول مرکز ارتباطات و بین‌الملل حوزه‌های علمیه، در جمع طلاب مدرسه علمیه الغدیر اهواز، با بیان اینکه مسیر بشریت در یک نقطه و پیچ تاریخی قرار گرفته، اظهار داشت: مطالبات بشر امروز به شدت افزایش پیدا کرده و خواسته‌های او تمدنی است؛ از این رو طلاب و روحانیون به‌عنوان مسلمانان دنیای اسلام، باید قابلیت و استعداد پاسخ‌گویی به مطالبات روز بشری را داشته باشند، کما اینکه بحمدلله در ۴۰ سال پس از پیروزی انقلاب، از نقطه صفر هم عبور کرده و امروزه به اقتداری روز افزون در زمینه‌های نظامی، علمی، منابع انسانی و اقتصادی دست ‌یافته‌ایم.

مدیر عامل خبرگزاری رسمی حوزه با تأکید بر اینکه طلاب و روحانیون باید خود را برای مأموریت تمدنی جهان و همچنین پاسخ‌گویی به مطالبات مردم آماده کنند، گفت: لازمه پاسخ‌گویی به سؤالات مردم جهان، در مرحله اول شناخت خود و در مرحله دوم شناخت کاملی از اسلام است! یعنی اگر ما اسلام‌شناس واقعی باشیم می‌توانیم اسلام را به دیگران معرفی کنیم.

تمدن روسیاه و مادی‌گرای بشری

مسئول مرکز ارتباطات و بین‌الملل حوزه‌های علمیه، با بیان اینکه دنیا در ۲۰۰ سال اخیر، تحت سیطره ۲ بلوک و مکتب فکری قرار داشت، اضافه کرد: مکتب فکری لیبرال دموکراسی و بلوک شرق، با همه اختلافاتشان، در ۲ نقطه «نظری» و «عملی» مشترک بودند و آن نقطه مشترک تقابل با اسلام و مسلمانان بود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری، با تأکید بر اینکه تمدن بشری و مادی‌گرای امروز، یک تمدن روسیاه است، تصریح کرد: امروزه، به فضل الهی حوزه‌های علمیه در نقطه‌ای قرار دارند که می‌توانند مسیر بشریت را عوض کنند.؛ چراکه بشر امروز بعد از قریب به ۲۰۰ سال، به شدت خسته و افسرده شده است.

نگاه مردمان کشورهای اسلامی به عملکرد حوزه‌های علمیه

مدیرعامل خبرگزاری حوزه، با تأکید بر اینکه «امروزه نگاه مردمان کشورهای اسلامی به عملکرد حوزه‌های علمیه است»، اظهارداشت: به فضل الهی امروز با وجود همه تحریم‌ها و مشکلات، پیشرفت‌های فراوانی در عرصه‌های سیاسی، نظامی و علمی در کشور ایجاد شده است که این مهم به برکت انقلاب اسلامی است.

تبیین دستاوردهای انقلاب در عرصه بین‌الملل

وی، با بیان اینکه روحانیت حوزه‌های علمیه باید دستاوردهای انقلاب را در عرصه بین‌الملل برای ملت‌های دیگر تبیین کنند، گفت: حوزه‌های علمیه در تبیین اسلام ناب محمدی بیش از این می‌تواند ایفای نقش کرده و در فضای بین‌المللی مؤثرتر باشند.

عرصه‌های پیش روی طلاب و روحانیون

حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری، به برخی از عرصه‌های پیش روی طلاب و روحانیون اشاره کرد و بیان داشت: وجود بیش از ۱۴ میلیون دانش‌آموز در ۱۰۰ هزار مدرسه یکی از بزرگ‌ترین عرصه‌ها برای فعالیت‌های تبلیغی طلاب و روحانیون است.

وی ادامه داد: سردمداران جهانی در طول ۲۰۰ سال گذشته همواره به مردم وعده عدالت، آزادی، حقوق بشر، صلح و امنیت دادند، اما هیچ‌کدام تحقق نیافت! این ناکامی‌ها کار را به جایی رساند تا قرن امروز از جهاتی به‌عنوان سیاه‌ترین قرن طول تاریخ بشریت شناخته شود.

بشر امروز به دنبال یک حرف جدید است

مسئول مرکز ارتباطات و بین‌الملل حوزه‌های علمیه، با بیان اینکه بشر امروز به دنبال یک حرف جدید است، اظهار کرد: البته توقعات بشر امروز از توقعات مردم ۱۰۰ سال قبل، بسیار بالاتر است، به همین دلیل اگر ما روحانیون، اسلام را درست بفهمیم و پس از عمل، آن را عرضه کنیم، مطالبات بشری پاسخ داده خواهند شد.

وی به برخی از مطالبات بشر امروز و ویژگی‌های آن اشاره کرد و گفت: بشر امروز به دنبال مکتبی است که حداقل 10 ویژگی شاخص «همراه بودن دنیا و آخرت با یکدیگر»، «توازن عدالت و پیشرفت»، «همسو بودن عقلانیت و عاطفه و معنویت»، «تناسب آرمان‌ها با واقعیات»، «عمق در مکتب معرفتی و نظری»، «جایگاه در جامعه و حکومت» و «دین مبتنی بر فطرت‌ها» را در خود داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری، به شرح برخی از مطالبات بشر پرداخت و بیان کرد: بشر امروز می‌خواهد مکتبش مبتنی بر فطرت‌ها باشد؛ یعنی دین و آیینش برای همه ادیان و مذاهب سخن و حرف داشته باشد و در جنبه «مکتب معرفتی و مکتب نظری» نیز نه یک مکتب پراگماتیسمی و عمل‌گرای صرف باشد و نه صرفاً یک سری مکاتب فلسفه عمیق معرفتی را دنبال کند.

مدیر عامل خبرگزاری حوزه، با بیان اینکه عالم به سمت جهانی‌شدن سوق پیدا کرده است، گفت: یکی از نشانه‌های حرکت به جهانی‌شدن، پیشرفت تکنولوژی‌های مجازی است که این مهم نیز می‌تواند یک ابزار قدرتمند در اختیار روحانیون باشد.

وی با بیان اینکه دین اسلام داعیه‌دار پاسخ‌گویی به همه نیازهای جامعه بشری است، اظهار کرد: بشریت به دنبال مکتبی است که فرا ادیانی، فرا مذهبی، فرا فرهنگی، فرا ملی است؛ به تعبیری، بشر به دنبال دین و آیینی است انسانیت انسان را مخاطب قرار دهد؛ البته ما ادعای این مهم را داریم که اسلام داعیه‌دار پاسخ‌گویی به همه نیازهای جامعه بشری است.

اربعین! بزرگ‌ترین بایکوت رسانه‌های جهانی....

مسئول مرکز ارتباطات و بین‌الملل حوزه‌های علمیه، در بخش دیگری از سخنان خود، با بیان اینکه دشمنان از اربعین حسینی به شدت وحشت دارند، گفت: هم‌اکنون بزرگ‌ترین بایکوت رسانه‌های جهانی در خصوص اربعین حسینی اتفاق افتاده است، به این دلیل که اربعین در یک بازه زمانی دو هفته، اثبات می‌کند اسلام دینی تمدنی و اتفاقاتی که حول محور آن جریان دارد، در تراز یک حرکت تمدنی است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری، با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در ورزشگاه آزادی پیرامون اربعین حسینی، اظهارکرد: حضرت آقا در سخنرانی اخیرشان فرمودند که «دنیای امروز، بی‌نهایت به اربعین ما نیازمند است، اربعین باید حماسه آفریده شود»؛ که به فضل الهی همه شما مبلغ اربعین خواهید بود و صدای جهانی اربعین حسینی «حب الحسین یجمعنا» را به گوش عالمیان خواهید رساند.

حرکتی فرا ادیانی

مدیرعامل خبرگزاری حوزه، حضور ۲۵ میلیون زائر در کربلای معلی را یک حرکت فرا ادیانی و فرا مذهبی دانست و تصریح کرد: اربعین حسینی، نماد هنر و تمدن اسلامی است که می‌تواند در یک بازه زمانی ۳ هفته‌ای، در مقیاسی ۲۵ میلیونی، آن جامعه مهدوی که شعارش را داده، عملی کند.

وی، اربعین را یک جامعه آرمانی کوچک خواند و اظهارکرد: اربعین حسینی یک جامعه مهدوی کوچک و نمونه‌ای عملی است برای اینکه ثابت کند، اسلام اهل شعار نیست!.

تلاش دشمن برای تفرقه میان زائران اربعین حسینی

مسئول مرکز ارتباطات و بین‌الملل حوزه‌های علمیه، با اشاره به تلاش دشمن برای تفرقه میان زائران اربعین حسینی، گفت: ازآنجایی‌که عشاق اباعبدالله الحسین(ع) در اوج ایثار، اخلاق و بدون هیچ‌گونه حاشیه امنیتی، مسیری چند کیلومتری را بدون پشتیبانی دولتی طی می‌کنند، در چشم دشمنان خاری شده و به همین دلیل برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای انجام داده‌اند تا بین مردم مسلمان، اختلاف ایجاد کنند.

مدیر عامل خبرگزاری حوزه ادامه داد و گفت: اگر در مسیر پیاده‌روی اربعین، صحنه زد و خورد یا مشاجره‌ای را مشاهده کردید، در واقعی بودن آن شک کرده و سعی کنید که صحنه را با مدیریت جهادی، آرام کنید.

وظیفه طلاب برای پاسخ‌گویی به مطالبات مردم جهان

حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری، در پایان خطاب به طلاب حاضر در جلسه، اظهارداشت: وظیفه طلاب و روحانیون در برهه کنونی آن است که خود را برای مأموریت بزرگ و تمدنی آماده کرده و با مطالعه چندین‌باره قرآن، احادیث معصومین، گنج نهج‌البلاغه، کتب شهید مطهری، شهید صدر و آیت‌الله مصباح، پاسخ گوی مطالبات مردم جهان باشند.

 

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha