پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
ماموستا محمدامین راستی

حوزه/ عالم اهل سنت کردستان گفت: قیام امام حسین(ع) باعث گردید که امروز نام اسلام در سراسر جهان بشریت ماندگار شود، لذا باید گفت که اگر قیام آن حضرت نبود، امروز اثر و نامی از دین اسلام وجود نداشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، ماموستا محمدامین راستی شامگاه یکشنبه، در جمع طلاب اهل سنت شهر سنندج، با اشاره به اربعین حسینی اظهار داشت: تاریخ بشریت سرشار از مردانی بوده است که در مقابل ظلم و بیداد قد علم کرده اند ولی در این میان داستان عاشورا و مکتب امام حسین(ع) چیز دیگری است.

این عالم اهل سنت کردستان گفت: بسیاری از این قیام ها با اهداف خاص و هدفمندی انجام گرفته است، برخی از آنها به خاطر مسایل سیاسی، برخی دیگر به خاطر مسایل شخصی و... اما در این میان قیام امام حسین(ع) تنها جنبه ایستادگی در برابر ظلم و شرکت را داشته است.

ماموستا راستی با اشاره به اینکه نهضت و مکتب عاشورا بهترین دانشگاه برای درس آزادگی و حریت است، بیان داشت: امام حسین(ع) شخصیتی فراجناحی داشت و متعلق به همه آزادیخواهان اسلام و حتی دیگر ادیان بود، لذا اقامه عزا در ماتم این شیرمرد تاریخ اسلام بر همه ما واجب است.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه قیام امام حسین علیه السلام در روزگار خود مسیر اسلام را به کلی تغییر داد، اظهار داشت: در زمان امام حسین (ع) اسلام به دربارها و کاخ های خلفا و سلاطین رفته بود و در میان عامه مردم جای به خصوصی نداشت، لذا در این میان مردی برخاست تا این تابوی به وجود آمده توسط خلفا و سلاطین را درهم بشکند و آن مرد کسی نبود جز نوه رسول خدا (ص)، امام حسین علیه الاسلام.

این عالم اهل سنت کردستان افزود: اگر نگاهی به کتب اهل سنت داشته باشیم در آنها به عینه به عظمت و حرمت ماه محرم و تاسوعا و عاشورای حسینی و حب اهل بیت علیهم السلام خواهیم رسید که این نشان می دهد که عشق به امام حسین خاصه یک مذهب یا دین خاص نیست.

ماموستا راستی بیان کرد: آیا تاکنون از خودمان پرسیده ایم که چرا بعد از گذشت 1400 سال از واقعه کربلا روز به روز نام و یاد امام حسین(ع) و نهضت عاشورا زنده تر و پویاتر از گذشته می شود؟!

وی تصریح کرد: علل زیادی در ماندگاری همیشگی نام امام حسین(ع) در تاریخ اسلام وجود دارد که از این میان می توان به تلاش حضرت برای احیای سنت امر به معروف و نهی از منکر که در آن زمان به دست فراموشی سپرده شده بود، اشاره کرد و همچنین قیام امام حسین(ع) باعث گردید که امروز نام اسلام در سراسر جهان بشریت ماندگار شود، لذا باید گفت که اگر قیام امام حسین (ع) نبود، امروز اثر و نامی از دین اسلام وجود نداشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha